Epson fikk tildelt to EDP Awards

Pressemelding   •   mai 23, 2014 15:15 CEST

Under FESPA Digital denne uken ble det dobbel glede da European Digital Press Association(EDP) Awards utnevnte 2014 vinnerne. EDP ​​utnevnte Epson SureColor SC - F2000 for " Best Direct Garment Textile Printer” og Japanese Kozo Paper Thin til “Best No-Adhesive Roll Media”.

SureColor SC - F2000 er Epsons første DTG skriver (Direct-to-Garment ) som gjør det mulig for små og mellomstore bedrifter å tilby nye design og utskriftstjenester. Skriveren kombinerer høy ytelse med lave vedlikeholds- og driftskostnader. Den leveres med programvaren Epson Garment Creator, som har en innebygd kostnadsberegningsfunksjon som estimerer kostnaden per utskriftsjobb ved å kalkulere mengden blekk som benyttes.

Epsons første japansk - inspirert media, Japanese Kozo Paper Thin, er laget av morbær og til tross for sin vekt på bare 34 g, er det et sterkt og holdbart papir for blekkskrivere. Kombinasjonen av belegg og blekk gir høy fargetetthet, noe som betyr at papiret er perfekt for bilder av høy kvalitet, kunst reproduksjoner og interiørdesign.

For fullstendig pressemelding på engelsk, se vedlagte pdf.

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over.

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 73.000 ansatte i 94 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert. http://global.epson.com

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 1655 ansatte og en omsetning på 1540 millioner euro i regnskapsåret 2012. http://www.epson-europe.com