Epsons nye installasjonsprojektorer i den markedsledende EB-L1000-serien har opptil 15 000 lumen

Pressemelding   •   feb 07, 2017 15:05 CET

Epson EB-L1000-serien

Økt lysstyrke, flere funksjoner og den samme betrodde driftssikkerheten, fleksibiliteten og vedlikeholdsfriheten

Epson utvider den markedsledende serien med 3LCD-laserprojektorer for installasjon med åtte nye modeller. Serien tilbyr nå lysstyrke opptil 15 000 lumen, i tillegg til en ny, ekstern bildefunksjon for diagnoseformål, bedre oppløsning og flere fargealternativer for kabinettet og en rekke tilkoblingstyper, inkludert HDBaseT, HDMI, DVI og komponent.

Serien omfatter åtte nye modeller – EB-L1755U, EB-L1750U, EB-L1715S, EB-L1710S, EB-L1555U, EB-L1550U, EB-L1515S og EB-L1510S. Disse tilbyr enten 15 000 lumen eller 12 000 lumen lysstyrke, pluss oppløsning på WUXGA eller SXGA+ – den siste er ny for Epsons installasjonsprojektorserie – og svart eller hvitt kabinett.

Alle modellene tilbyr det samme omfattende utvalget av funksjoner som de eksisterende modellene i serien, inkludert enestående tilkoblingsmuligheter, høyt kontrastforhold, allsidig 360-graders montering og projeksjon fra alle vinkler. Noen modeller har også 4K Enhancement-teknologi, som gir utrolig skarpe bilder. I tillegg er de kompatible med Epsons omfattende utvalg av linser, som også blir utvidet med en ny linse med ekstra kort projeksjonsavstand.

- Pro AV-bransjen ber oss om to ting – mer lysstyrke og flere funksjonsalternativer som passer til et større utvalg lokaler. Ved å utvide EB-L1000-serien med åtte modeller som har opptil 15 000 lumen, i tillegg til enkel og fleksibel installasjon og vedlikeholdsfri pålitelighet, overgår vi disse behovene, sier markedssjef Solfrid Dyrrdal Liland i Epson Norge.

De nye projektorene i EB-L1000-serien vil være tilgjengelige fra november 2017. Anbefalte utsalgspriser er ikke tilgjengelige ennå. Se pressemelding i pdf for fotnoter og nøkkelspesifikasjoner.

Om Epson
Epson er en global teknologileder dedikert til å koble sammen folk, gjenstander og informasjon med originale, effektive, kompakte og presise teknologier. Med et produktutvalg som omfatter alt fra blekkskrivere og digitale utskriftssystemer til 3LCD-projektorer, smartbriller, sensorsystemer og industriroboter, er selskapet fokusert på å drive frem innovasjoner og overgå kundenes forventninger innen blekkteknologi, visuell kommunikasjon, teknologi du kan ha på deg og robotikk.

Epson-konsernet, som eies av japanske Seiko Epson Corporation, har nærmere 73 000 ansatte i 91 selskaper rundt om i verden, og er stolt av bidraget til samfunnene hvor det driver virksomhet og arbeidet med å redusere miljøpåvirkningen.

Om Epson Europa

Epson Europe B.V. er lokalisert i Amsterdam og er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midtøsten, Russland og Afrika. Epson Europe har 1700 ansatte, og hadde en omsetning 1551 millioner euro i regnskapsåret 2014. http://www.epson.no