Nettverksklar 4-i-en-enhet med høy hastighet og tosidig utskrift for små bedrifter

Pressemelding   •   feb 01, 2011 12:31 CET

1. februar 2011 - Epson tilbyr profesjonelle utskrifter til lave kostnader med lanseringen av Epson Stylus Office BX925FWD. Dette er en 4-i-1-enhet med høy ytelse som er konstruert for krevende små bedrifter.

BX925FWD er en superrask maskin som krever lite vedlikehold og leverer laserskarpe utskrifter til blekkskriverpriser, i tillegg til skanning, kopiering og faksing av høy kvalitet. Den kan forbedre effektiviteten med utskriftshastigheter på 15 sider i svart-hvitt og 9,2 sider i farger i minuttet eller 38 sider i minuttet i utkastmodus. Med Epsons DURABrite Ultra-blekk produserer den skarp tekst og strålende farger for profesjonelle dokumenter.

Flere brukere kan koble seg til BX925FWD via Ethernet eller Wi-Fi, og forbedret Wi-Fi-sikkerhet med WPA2-kryptering gir ekstra trygghet i forhold til sikkerhetshensyn, som gjør den ideell for små bedrifter. For mer fleksibilitet støtter den også trådløse utskrifter fra en iPhone®, iPod Touch® eller iPad™.

Det er mange økonomiske og miljømessige fordeler for bedriftene. Fargekostnadene er opptil 50 prosent lavere enn laserkonkurrenter, og med Epsons system med separate blekkpatroner trenger du bare å skifte ut fargen som du går tom for. Du kan spare enda mer ved valg av blekkpatronstørrelse, spesielt Epsons XL Stag-blekkserie for store volumer som gir lave utskriftskostnader.

I tillegg kan automatisk tosidig utskrift reduserer papirbruken med opptil 50 prosent. Og den ENERGY STAR®-kvalifiserte BX925FWD er svært energieffektiv noe som hjelper med å redusere miljøpåvirkningen ytterligere.

Maskinen er lett å bruke takket være det store berøringspanelet med integrert berøringsskjerm, der statusen klart vises og menyene er lett tilgjengelige. BX925FWD reduserer også tiden som brukes på etterfylling av papir med to frontmatede papirskuffer, der én kan brukes for spesialmedier som for eksempel glanset papir, for ekstra fleksibilitet.

Mohamed Musa, produktsjef for blekkskrivere for små bedrifter i Epson Europa, sier: "BX925FWD kan koble til hele kontoret i en liten bedrift over et nettverk og har en høy papirkapasitet på opptil 500 ark med A4-papir. Kombinert med det brukervennlige og smarte berøringspanelet på 19,8 cm med integrert berøringsskjerm på 8,9 cm, er denne alt-i-ett-pakken det perfekte valget for travle småbedrifter."

Epson Stylus Office BX925FWD vil være tilgjengelig fra 1. mars 2011 med en anbefalt pris på 2.490 (inkl. mva)

Oppsummering av nøkkelegenskaper:

• Automatisk dobbeltsidig dokumentmater
  • Utskrifter med høy hastighet og kontorkvalitet med 15 sider i minuttet for svart-hvitt og 9,2 for farger1 eller 38 sider i minuttet for utkast2
  • Superraske dobbeltsidige utskrifter – 7,9 sider i minuttet for svart-hvitt og 5,7 for farger1
  • Kutt papirbruken med opptil 50 % med automatisk tosidig utskrift, kopiering, skanning og faksing
  • Doble frontmatede papirskuffer tar opptil 500 ark vanlig A4-papir
  • Ethernet- og Wi-Fi-tilkobling
  • Epsons farger koster mindre – opptil 50 % mindre enn farger fra laserkonkurrenter3
  • 19,8 cm smart berøringspanel med integrert berøringsskjerm
  • Diskret, kompakt design
  • Epson DURABrite Ultra-blekk for profesjonelle dokumenter
  • Presto! PageManager 9
  • System med separate blekkpatroner og XL-patroner
  • Hurtigtørkende, bestandig mot vann, håndtering og merkepenner

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over. http://global.epson.com

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 70 000 ansatte i 106 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert.

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 2400 ansatte og en omsetning på 1875 millioner euro i regnskapsåret 2009. http://www.epson-europe.com

Miljøvisjon 2050 http://eco.epson.com