Ny elvecruisekatalog

Elvecruise er en behagelig og opplevelsesrik ferieform, noe flere og flere oppdager. Har man først vært på et elvecruise frister det gjerne å reise igjen. I sin nye katalog satser Escape Travel med cruise på hele 25 elver i tre kontinenter.

Den stadig økende interessen og tilbakevendende kunder har ført til at selskapet i sin nye katalog for 2011 introduserer den største elvecruise-menyen noen sinne.

- Vi har sett en voksende interesse for eksotiske cruise de siste årene og Escape Travel kan nå tilby elvecruise både i Burma, Laos, Vietnam, Kambodsja, Kina, India og Botswana, i tillegg til de mer vanlige cruisene. Dette er vi alene om på det norske markedet, sier adm.dir Tove Voss som startet med elvecruise i Norge for 16 år siden.

• Mekong - fra Vientiane i Laos til Det gylne triangel i Nord-Thailand.

Avreise 21. september med forfatter Torbjørn Færøvik som foredragsholder.

• Chobe-elven i Botswana – elvecruisesafari i Afrikas villmark.
  • Unik kunstreise i Den gylne ring – vi besøker 10 middealderbyer/klosterbyer rundt Moskva med kunsthistoriker Alf Hammervold som reiseleder.
  • Garonne fra Bordeaux - gjennom et av verdens mest anerkjente vindistrikter.
  • Polske vannveier – Gdansk-buktens vannveier og kanaler til Kaliningrad.
  • Cruise med luksusskipet Premicon, Europas nyeste og mest moderne elvecruiseskip.

Opplevelse
Hva er det som er så spesielt med elvecruise? En elvecruisebåt har kun plass til fra 80 til 250 mennesker. Det er et lite og hyggelig miljø om bord, og man har ”hotellet” med seg på reisen. Hver dag arrangeres det interessante utflukter til byene og severdighetene langs elven, og man kommer tett på det lokale hverdagslivet på land, sier Voss. Det er elvene som er hovedpulsåre for kultur og historie i de fleste land og derfor er det mye å oppleve, mener hun.

De beste guidene
Escape Travel satser også på å ha de beste guidene og foredragsholderne med på sine cruise. På elvecruiset fra Laos til Nord-Thailand er forfatter Torbjørn Færøvik med, på reisen rundt til Moskvas middelalderbyer er kunsthistoriker Alf Hammervold guide. Ellers kan våre gjester blant annet møte journalist Per Egil Hegge, kunstmaler Karl Erik Harr og kunsthistoriker Gunnar Danbolt.

Hva koster et elvecruise?

Et cruise på Rhinen koster fra kr 11 980,- pr. person.
I Escape Travels elvecruise med norsk reiseleder er det meste inkludert: flyreise, helpensjon, transporter, foredrag og stort utfluktsprogram.

Besøk oss på Reiseliv, stand nr. D04-21.

For mer informasjon og flere bilder, kontakt Tove Voss på e-post: tove.voss@escapetravel.no, eller tlf. 22 01 71 71/ 93 43 75 14.

• eksotisk
  • europa