Pressemelding fra Rederi AB Göta Kanal og Escape Travel

Det norske marked blir stadig viktigere for svenske Rederi AB Göta KanalPå Reiselivsmessen i Oslo den 13-15 januar kommer Rederi AB Göta Kanal til å være tilstede sammen med sin norske samarbeidspartner Escape Travel.

Rederiets adm.dir. Håkan Gullberg, sier at det norske markedet har blitt stadig viktigere for dem – og siden sammarbeidet med Escape startet for nesten fem år siden, har antallet norske gjester på kanalbåtene økt kraftig. Vi tror det finnes et enda større potensial i Norge, sier Gullberg og at nordmenns interesse for klassiske kanal- og elvecruise er stadig økende.

I løpet av sesongen 2012 kommer det yngste fartøyet M/S Diana, til å bygges om for nesten 9 millioner NOK, hvilket innebærer en helt ny salong og spisesal i klassisk stil fra 1910-20-epoken. I tillegg bygges alle lugarene om på hoveddekket. M/S Diana kommer etter ombyggingen til å være i samme gode klasse som de to kanalbåtene M/S Juno (1874) og M/S Wilhelm Tham (1912).

100-års jubilanten M/S Wilhelm Tham, kommer i løpet av sesongen til å ha premiere på et nytt 4-dagers cruise Göteborg – Söderköping/Stockholm der den siste delen skjer med en bekvem langdistansebuss. Vi tilbyr våre gjester en bedre sovekomfort når båten ligger til kai om natten, og vi vil  kunne tilby en betydelig bedre pris sammenliknet med de klassiske 4-dagers cruisene som kommer til å gå parallelt gjennom sesongen, men da om bord på M/S Juno.

Rederiet fikk den mest prestisjefyllte prisen TRIP Global Award 2010 som Sveriges besta turistopplevelse, og dette har naturligvis bidratt til den økte intressen for elvecruisene på Göta Kanal.

Sesongen 2012 starter i midten av mai og strekker seg frem til midten av september och turene som er 4- eller 6 dager går mellom Göteborg och Stockholm eller motsatt vei. De kortere 2-dagers turene går i Östergötland i juli och august.

For mer informasjon om båtene ogh rederiet, vennligst kontakt rederisjef Håkan Gullberg på telefon +46 708 94 76 43 eller e-mail: hakan.gullberg@stromma.se

For informasjon om den planlagte presseturen på Göta Kanal i 2012 for norske journalister vennligst kontakt adm. dir. Tove Voss i Escape Travel.

Escape Travel er Norges største arrangør av elvecruise og spesialist på cruise og rundreiser. Vi skreddersyr reiser over hele verden for grupper og individuelle.