​FRAMTIDENS TERRASSESKRUE - UTVIKLET SAMMEN MED HÅNDVERKERE

Sammen med håndverkere har ESSVE utviklet en ny terrasseskrue som møter dagens krav til terrasser. ESSDECK Max gir pen finish, sprekkfri montering og enklere montering av kuvede terrassebord.

Mye har hendt de siste årene hva gjelder terrassebygging. Større terrasser, klimaforandringer og økt bruk av eksklusivt trevirke medfører større bevegelser i terrassekonstruksjonen. Dette er faktorer som stiller nye krav til terrasseskruen. ESSDECK Max løser de vanligste problemene; fliser, kuvede terrassebord og virke som sprekker når man skrur nær kanten.

«Den nye skruen må tåle disse forutsetningene, og samtidig innfri håndverkernes ønske om en flott finish, maks klemkraft og flisfritt sluttresultat», sier Pål Jahr, teknisk ansvarlig hos ESSVE.

Sammen med håndverkere har ESSVE identifisert de vanligste utfordringene de møter når de skal bygge terrasse. Basert på håndverkernes erfaringer har ESSVEs ingeniører utviklet ESSDECK Max, en skrue med høy klemkraft som gir en pen og flisfri montering av terrassebordene. Terrasseskruen har også forbedret stålkvalitet slik at den tar opp bevegelser i trevirket.

FESTER KUVEDE BORD UTEN PROBLEMER
Et vanlig problem er kuvede terrassebord som gir ekstra utfordringer ved montering.

Mange håndverkere opplever at trevirket har endret seg og at det forekommer mer kuvede terrassebord i dag

For å løse den utfordringen har terrasseskruen ESSDECK Max doble gjenger med ulik gjengestigning. Den nederste gjengen har en noe høyere stigning enn den øverste, og dette gir optimal klemkraft. Klemkraften er så stor at kuvede bord smetter lett på plass, sier Pål Jahr.

PENERE SLUTTRESULTAT
Oppflising av terrassebordene er dessverre et ganske vanlig problem når man bruker tradisjonelle terrasseskruer. For å unngå oppflising har ESSDECK Max et lite sylindrisk hode med fresespor. Fresesporet og det sylindriske designet kutter trefibrene og motvirker at de trykkes opp og lager fliser. Dette gjør at man får et penere sluttresultat.

MULIGGJØR MONTERING NÆR KANTER
Et problem mange snekkere opplever er at trevirket sprekker når de setter en skrue nær kanten på terrassebordene. Derfor designet vi en spiss som freser i stedet for å skjære fibrene. Det betyr at hullet ikke fylles med fiber og risikoen for sprekkdannelse blir mindre. I tillegg vil freseporene under skruehodet også redusere faren for sprekkdannelse når hodet forsenkes.

FORBEDRET STÅLKVALITET
ESSDECK Max har oppgradert stålkvaliteten til samme stål som våre konstruksjonsskruer. Det betyr at skruen tåler bedre de bevegelser som kan oppstå i terrassen.

ESSDECK Max finnes i både corrseal C4, rustfri A2 og syrefast A4 kvalitet.

For mer informasjon gå inn på https://essve.no/essdeck-max/

• Bygg, eiendom

• håndverker
  • problemløser
  • sprekkfri montering
  • bygge terrasse
  • terrassebygging
  • terrasse
  • toppskrudd terrasse
  • terrasseskrue
  • essdeck max

ESSVE er din proffpartner på festemidler. Siden 1970 har vi jobbet målrettet med innovasjon og produktutvikling for at du som håndverker skal få en enklere hverdag og mer fornøyde kunder.