Ny karmskrue fra ESSVE

I samarbeid med håndverkere har ESSVE utviklet en ny karmskrue, Programa Plus. - Den gjør det enklere og raskere for håndverkere å montere dører og vinduer uten at karmen fliser opp eller sprekker, sier markedssjef Silje Netskar i ESSVE.

En kjent utfordring for håndverkere er at karmen kan sprekke eller flise seg ved montering av dører og vinduer. For å løse dette problemet har ESSVE, slik de har tradisjon for, samarbeidet aktivt med håndverkere i utviklingen av et nytt produkt. Selskapet lanserer derfor nå en mer moderne og innovativ karmskrue, Programa Plus.

Sterkere og penere
Ifølge Netskar er det særlig fire fordeler med den nye skruen, Programa Plus. - For det første er den sterkere enn orginalen, Programa Classic. Hylsen på den nye skruen er for det andre helt rund med gjenger som gjør skruen sterkere og reduserer risikoen for overtrekking. Det er også mindre sjanse for at hylsen sprekker fordi den er laget av et tykkere materiale enn forgjengeren. Hylsen har også fire skjærespor som gjør at inngangshullet blir pent, samtidig som det er enklere å skru hylsen inn i karmen uten at det oppstår sprekker.

Enkel og rask montering
Programa Plus består, slik som Programa Classic, av karmhylse og skrue i ett, noe som bidrar til at monteringen kan utføres enkelt og raskt. - Det at det finnes tre ulike lengder på skruen gir en smidig montering hvis bredden på spalten er ulik rundt døren eller vinduet. Skruen egner seg for montering av ytterdører, innerdører, vinduer og glasspartier, og i veggmaterialer som naturstein, betong, lettbetong, tre, tegl og Leca. Programa Plus er perfekt til å montere nye vinduer i gamle hus og hvis du i tillegg bruker Programa Karmfix blir det enda enklere å montere og etterjustere, sier Netskar.

Se instruksjonsfilmen om Karmskruen Programa Plus

• Bygg, eiendom

• karmskrue
  • innfestning
  • essve.no
  • programa plus
  • karminnfestning

ESSVE er markedsleder på innfestningsløsninger innen bygg- og verkstedsindustrien i Norden. Vi har over 40 års erfaring og tilbyr deg som kunde trygge og sikre løsninger. Vi har produkter innen innfestninger, skruer, spikring, lim, fug og branntetting.

Vår visjon er å videreutvikle eksisterende, og å skape nye, produkter slik at du som sluttkunde skal få de beste og mest effektive løsningene på markedet. Du kan stole på at våre produkter fungerer som de skal, at vi leverer i tide og at vi holder hva vi lover.