Slik sikrer du romantikken på Valentine’s Day

Pressemelding   •   feb 04, 2014 10:23 CET

Jobben krever mye og du har kanskje forsømt kjæresten din på nyåret. Slapp av, det er ingen grunn til panikk. I år er Valentine’s Day på en fredag og alt ligger til rette for en langhelg i kjærlighetens tegn.

— Reisemulighetene er mange for en langweekend i februar, enten man ønsker å dele en varm kakao med kjæresten i Paris, legge inn et romantisk restaurantbesøk i Roma eller vekke varme følelser til live på den franske rivieraen. Man trenger ikke planlegge så lang tid i forveien heller, reisen bestiller man kjapt og enkelt på mobilen, sier Charlotte Gogstad i Expedia.no.

Å reise skaper gode minner og følelser, og en undersøkelse Expedia.no har gjennomført viser at mange kvinner lar seg imponere av reiseopplevelser. Undersøkelsen viser også at reiser og ferie er det mest populære temaet å snakke om blant kvinner på første date. Halvparten av de spurte kvinnene foretrekker å snakke om reiser på date, mens et flertall av mennene svarte at de gjerne snakker om jobben.

De mest romantiske kjærlighetsreisene

Paris og den franske riviera
Paris er kjærlighetens by og mange vil hevde at det ikke finnes noe bedre sted å tilbringe tid sammen med sin kjære på Valentine’s Day. Mest berømt for sin konditorkunst er Angelina på Rue de Rivoli. Med varm sjokolade så tykk at man må spise den med skje og marengs toppet med pisket krem ligger alt til rette for et romantisk besøk over de lekreste franske fristelser.

— Langs Rivieraen ligger temperaturen på rundt 10 varmegrader i februar, og et besøk i noen av de hyggelige kystbyene som Nice, Cannes eller St. Tropez frister ofte til gjentagelse. Rolige rusleturer hånd i hånd langs kystbyenes promenader eller i gamlebyen i Nice anbefales på det varmeste, sier Gogstad i Expedia.no.

Berlin
Dersom kjæresten er veldig glad i kunst og arkitektur, bør man ta turen til hipsternes favorittby Berlin. Ta en rundtur i en gammel Trabi eller velg en av de mange gåturenerundt om i byen.

Roma
Få byer kan by på flere storslagne arkitektoniske opplevelser enn Roma. Bo i området rundt Trevi- fontenen og ha enkel tilgang på de mest romantiske fortausrestauranter, snik i køen på det Sixtinske kapell ellerta turen til Venezia og bestill en klassisk, men akk så romantisk gondoltur på kanalene.

Nordmenn er mest kjærlighetssyke

Reising og romantikk er tett knyttet sammen, og i følge undersøkelsen har en av fire nordmenn hatt en ferieflørt. Mange er også villige til å reise langt for å bruke tid sammen med mannen eller kvinnen i sitt liv.  22 prosent av de spurte nordmennene ville reist til Mars for den de er forelsket i, mens en av tre ville reist i 10 timer eller mer for å treffe kjæresten. Dansker og svensker er ikke like ivrige som oss nordmenn, og ville ikke reist like langt. En av tre nordmenn mener også at det å reise gir deg verdifull livserfaring.

Populær på fest

Folk som har reist mye til fjerne strøk går aldri tom for historier. Derfor beundrer kvinner i større grad folk som har reist mye rundt i verden (26 %), mens menn ikke er så opptatt av det. Noe overraskende beundrer menn i større grad de som bruker mye tid sammen med familien (25 %).

For å bli den som folk vil sitte ved siden av i et middagsselskap bør man helst ha reist mye slik at man har noe å snakke om dersom stillheten blir overdøvende. Én av tre nordmenn foretrekker nemlig å sitte ved siden av en som har reist mye i middagsselskap, og kvinner er litt mer opptatt av dette enn menn.

Expedia er verdens ledende reisebyrå på nett, og tilbyr tilgang til over 240.000 overnattingssteder og hoteller over hele verden (inklusive alt fra små boutiquehoteller til store hotellkjeder), flybilletter med over 400 flyselskaper, samt et bredt utvalg av leiebiltjenester og ulike reiseopplevelser. Ved å kombinere mange valgmuligheter med gode søkeverktøy, hjelper Expedia.no reisende med å finne og sette sammen den reisen som er best tilpasset deres individuelle behov.

Med  Expedias prisvinnende mobil-app kan du planlegge og booke fly og hotell mens du er på farten. Expedias app har gode verktøy for at du enkelt skal kunne administrere din reise; kart over flyplassen, utsjekk-tider fra hotellet, status på flyvningen din, kart til hotellet ditt og andre nyttige tjenester. Besøk Expedias Facebook-side for reiseinspirasjon og gode tips.

Expedia.no er en del av Expedia Inc. Selskapet leverer fritids- og forretningsreiser, driver økt etterspørsel og direkte bestillinger til reiseleverandører, og gir annonsører muligheten til å nå et verdifullt reisepublikum gjennom Expedia Media Solutions. Expedia driver også bestillinger for noen av verdens ledende flyselskaper og hoteller, store merkevarer, tungt trafikkerte nettsteder og tusenvis av aktive partnere gjennom Expedia ® Affiliate Network. For bransjenyheter, besøk oss på www.expediainc.com eller følg @expediainc på Twitter.

Registrerte varemerker og logotyper tilhører sine respektive eiere © 2013 Expedia, Inc. Alle rettigheter inkludert. CST: 2029030-50

Kommentarer (0)