Experis Academy for IKT-utdannede, som ønsker å oppdatere sin IT-kompetanse.

Kickstart på IT-karrieren for personer uten formell IT-kompetanse

Arbeidstagere med Java-sertifisering er etterspurt på arbeidsmarkedet. Nå tilbyr Experis Academy et læringsprogram innen Java, som bidrar til å gi en drømmestart på IT-karrieren, for personer med fullført bachelor og stor interesse for programmering.

Undersøkelser viser at bedrifter i alle næringer trenger personer med IT-kompetanse. Likevel bruker hver sjette IKT-utdannede lang tid på å komme ut i jobb. Det tyder på at det er mismatch mellom utdannelsesløp og kompetansen bedrifter etterspør.

– Noen ganger er avstanden mellom skole og arbeidsliv for stor. Derfor har vi laget et skreddersydd læringsprogram i samarbeid med bedrifter som etterspør spesifikk IT-kompetanse, sier Helge Ulven, direktør for Experis Academy.

Å tilpasse IT-kompetanse til arbeidsmarkedet er målet med Experis Academy, et ettårig læringsprogram for IKT-utdannede.

Første kull tilbys Full Stack Javakompetanse med fokus på front-end utvikling.

Programmet varer i ett år. Gjennom programmet får deltakerne intensiv læring i 3 måneder hos vår samarbeidspartner NOROFF, deretter får deltagerne 9 måneders praktisk arbeidserfaring i IT-miljøer som er ledende på området. I løpet av året blir kandidatene sertifisert innen to områder av Java-utvikling,

Kandidatene får naturligvis lønn gjennom hele løpet, i tillegg til karrierecoaching og oppfølging av en fagmentor.

Starter i september

Første program starter i september, og man kan søke nå via www.experisacademy.no. Programmet er rettet mot kandidater med bachelor og interesse for programmering.

Første kull har plass til 30 studenter. Det blir løpende opptak av kvalifiserte søkere.

– Kandidater som har fullført bachelor og som har stor interesse for programmering, men som mangler den formelle IT-kompetansen for å være attraktive på jobbmarkedet vil få den kompetansen og erfaringen gjennom Experis Academy, sier Ulven.

Vil du vite mer, gå inn www.experisacademy.no. Søknadsperioden er i gang. Det er løpende opptak.