FACOM lanserer 18V børsteløs ”High Torque” muttertrekker

Ergonomisk, slitesterk og innovativ, er stikkord for dette ekstremt kompakte designet som er hele 17mm kortere enn den modellen som den erstatter. Dette betyr at mulighetene for å jobbe og komme til på plasser der det er trangt er betydelig forbedret. Maskinen drives av en kraftig børsteløs motor og et FACOM 18V 5.0Ah Litium-Ion batteri, som selvfølgelig er kompatibel med alle FACOM 18V produkter. Resultatet er lengre og mer effektiv arbeidstid pr. opplading. Dette, kombinert med markedsledende frakoblingsmoment på 1625 Nm* Muttertrekkeren hartre forskjellige hastighetsinnstillinger slik at brukeren lett kan tilpasse seg oppgavens som skal utføres i forhold til hastighet og moment.

Muttertrekkeren og batteriet er produsert av slagbestandig nylonforsterket plast med et spesielt belegg av T.P.E.** En kombinasjon av materialer som øker styrken og beskytter mot kjemikalier, fett og oljer. Det beskytter også mot riper og slitasje.
CL3.CH18SD har en rekke egenskaper som gjør at den er meget brukervennlig. Smalt grep som er optimalisert for komfort og enkel bruk, spesielt ved bruk med arbeidshansker. En meget sterkt LED lys på sålen til maskinen lyser opp arbeidsstykket og gir minimalt med skygge. Batteriet har selvfølgelig en innbygd ladeindikator.

FACOMs 18V børsteløse "High Torque" muttertrekker leveres i en sterk og robust ToughSystem verktøykasse. Denne er klassifisert som IP65 når det gjelder vann- og støvbestandighet. Kassen kan stables og kombineres med andre kasser i Tough Systemet.

"Integreringen av FACOMs 5.0Ah Lithium-Ion-batteri plattform og børsteløs teknologi, kombinert med en mer kompakt design, markedsledende dreiemoment og lengre arbeidstid pr opplading har for første gang gitt brukeren muligheten til nøyaktig å justere hastigheten og momentet på tre forskjellige nivåer. Dette er for å unngå ødeleggelse av deler som blir strammet eller løsnet ", sa Philip Norris, FACOM produktsjef for Stanley Black & Decker.

Produktegenskaper:

• Maskinens totallengde på 224mm er 17mm kortere en den tidligere tilsvarende modellen, dette gir bedre plass til å arbeide under trange forhold
  • Meget kraftig børsteløs motor og FACOM 5.0Ah 18V Lithium-ion batteri gir lengere effektiv arbeidstid pr. oppladning
  • Markedsledende frakoblingsmoment på 1625 Nm*
  • Tre forskellige hastigheter sikrer korrekt moment og hastighet til alle oppgaver
  • Sterkt, robust og fleksibelt FACOM ToughSystem kassesystem

* Frakoblingsmomentet er defineret som det momentet som kreves for å løsne en rotasjon fra en stasjonær posisjon/fastkiling.

** T.P.E belegg – Thermoplastic Elastomers

Varenummer:

CL3.CH18SD (naken enhet)

CL3.CH18SP2 (inklusiv ToughSystem kasse og to FACOM 5.0Ah 18V Lithium-Ion batterier og lader)

For mer informasjon vedr. FACOM, eller henvisning til nærmeste FACOM forhandler, besøk www.FACOM.com

Presse kontakt: Michael Demant - +45 30 55 48 06 – michael.demant@sbdinc.com

• muttertrekker
  • li-ion
  • lithium-ion
  • 18v
  • 1625nm
  • innovasjon
  • kraft
  • ergonomi
  • patentert
  • moment
  • børsteløs
  • cl3

Grunnlagt i 1918, er FACOM en ledende produsent av håndverktøy, tilbehør, oppbevaringsløsninger og intelligente verktøyløsninger til industrien, luftfarten, bilindustrien, kjernekraft og sikkerhets næringer. FACOM er kjent for sine banebrytende innovasjoner som spenner over nesten et århundre. FACOM har en pasjon for å fremstille komplette løsninger, som overstiger det behov som daglig stilles av fagfolk, av verktøy av høy kvalitet. Utfordre grenser, og alltid levere forbedret ytelse og kvalitet. Fremstillet ved hjelp av de mest avanserte prosesser, er FACOMs omfattende sortiment av intelligente, effektive og ergonomiske produkter, blitt designet for å oppfylle de mest krevende krav for å forenkle daglige oppgaver, øke arbeidsgleden og sikre total sikkerhet for brukeren. FACOMs høye standard av kvalitet understrekes av FACOM garantien - full tilfredsstillelse.

Verdens #1 selskap i segmentet for håndverktøy og oppbevaring
(Facom, Mac Verktøy, Porter Cable, DEWALT, Stanley, Black & Decker, Lista, AeroScout, USAG, Sidchrome, Expert, Proto, etc.)
Verdens #2 selskap i segmentet av kommersielle elektroniske sikkerhets- og adgangskontrollsystemer
(Stanley Security etc.)
Verdens #2 selskap i segmentet som innfestnings produkter
(Stanley Engineered Feste, POP Avdel, Masterfix, Heli-Coil, Tucker, etc.)

Pressekontakt Nordic Trade Marketing Manager Industrial Hand tools - Facom & Expert +4530554806