Siste nytt fra Dag Vidar Hanstad om norsk og internasjonal idrett

Siste nytt fra Dag Vidar Hanstad om norsk og internasjonal idrett

Hvorfor har vi idrettsforbund, særforbund, idrettskretser og idrettslag? Hva ligger i begrepet «den norske idrettsmodellen»? Hvordan er norsk idrett knyttet til internasjonale organisasjoner, og hva innebærer det egentlig å drive god ledelse? Disse og mange andre spørsmål får du besvart i Dag Vidar Hanstad sin nye bok, Organisasjon og lederskap i idretten. Hanstad er professor i sport management, forfatter eller redaktør for en rekke bøker innen idrettsfagfelt, trener og tidligere idrettsutøver, og ikke minst tidligere sportssjef og kommentator i flere norske aviser.

Målet med boken er å vise grunnmekanismene i norsk og internasjonal idrett. Leseren inviteres også inn i idrettens møteplasser og blir kjent med sentrale aktører. Koblingen mellom teori og praksis vil bidra til refleksjon og gode drøftinger. Boka passer for studenter, tillitsvalgte og ansatte i idretten, men også for forskere som er ute etter oppdatert kunnskap på dette omfattende feltet.

Dag Vidar Hanstad (f. 1962) er professor i sport management ved Norges idrettshøgskole og gjesteprofessor ved Høgskolen i Innlandet. Han tok doktorgrad i temaet antidopingpolitikk og har i tillegg forsket på temaer som organisering av toppidrett, frivillighet og arrangementer. Hanstad har vært forfatter eller redaktør for 13 bøker, blant annet Arrangementsledelse (2014) og Kunnskap i bevegelse. Norges idrettshøgskole 50 år (2018). Hanstad var tidligere sportssjef og kommentator i flere aviser, bl.a. Aftenposten. Bak seg har han dessuten 150 landskamper i håndball og erfaring som trener på elitenivå.

Kontaktinformasjon forfatter og presseksemplar:
Dag Vidar Hanstad, e-post d.v.hanstad@nih.no

For presseeksemplar eller annet materiell, kontakt undertegnede.

Bokinformasjon:
Organisasjon og lederskap i idretten
av Dag Vidar Hanstad
ISBN 9788245033182, kr 399,–, i salg