Fellesforbundet opplever stor medlemsvekst!

Nyhet   •   apr 27, 2016 16:00 CEST

Fellesforbundet opplever en sterk medlemsvekst de siste dagene som følge av streiken, og har i dag varslet streik for flere medlemmer!

- Fellesforbundet har de siste dagene opplevd en betydelig medlemsvekst som følge av streiken i hotell- og restaurantområdet. Vi har i dag meldt plassoppsigelser for ytterligere 300 medlemmer på 153 bedrifter. Dette betyr at enda flere kan komme i streik. En medlemsvekst er jo veldig hyggelig midt oppe i en alvorlig streik, sier forbundssekretær Clas Delp.

- Vi opplever en helt fantastisk positivitet i forhold til streiken, sier Børge Ånesen, leder av Fellesforbundet avdeling 250 Hotell, Restaurant og Reiseliv i Trondheim.

– Jeg tror at mange ikke-medlemmer ser sine kollegaer stå ute og streike for høyere lønn. Dette gjør inntrykk og har fått en del til å forstå at det er viktig å stå sammen med flere. Når du går gjennom byen ser du gule vester overalt, det er klart at dette gjør inntrykk.

- Jeg hadde aldri drømt om at en streik skulle skape en så positiv stemning – dette er helt unikt, sier Ånesen.