Frokostseminar om juss for sosiale entreprenører

Nyhet   •   mar 20, 2018 08:00 CET

Frokostseminar om juss for sosiale entreprenører hos Schjødt. Foto - Schjødt

Er du en sosial entreprenør og trenger juridiske tips? Da bør du sette av tid den 5. april fra 08.30-11.00! Ferd Sosiale Entreprenører og advokatfirmaet Schjødt inviterer til frokostseminar om juridiske temaer for sosiale entreprenører.

TID: 5. april kl. 09.00-11.00 (Kaffe og registrering fra 08.30)
STED:
Schjødt, Ruseløkkveien 14, Oslo
PÅMELDINGSFRIST:
Førstemann til mølla! Begrensede plasser.

Klikk her for påmelding

Temaene for frokostmøtet er valg av organisasjonsform, ansettelseskontrakter, taushetserklæringer, behandling av personopplysninger og direkte markedsføring.

- Vi har valgt ut temaer som berører alle selskaper. Dette er områder der er lett å gjøre små feil som potensielt kan få store konsekvenser, sier Øyvind Sandvold i Ferd Sosiale Entreprenører.

Juridisk førstehjelp
Ferd Sosiale Entreprenører (Ferd SE) har samarbeidet med Schjødt siden 2011. Sosiale entreprenører representerer en annen kundegruppe enn de selskapene Schjødt vanligvis jobber med. Advokatene i Schjødt jobber pro bono for å støtte feltet.

- Det er kostbart og ressurskrevende å sette seg inn i en omfattende regelverk, spesielt i en fase hvor selskapene trenger å bruke tid og ressurser på å utvikle næringsgrunnlaget. Dette medfører at juridiske temaer ikke alltid blir prioritert. En av grunnene til at vi arrangerer dette seminaret er for å gi de sosiale entreprenørene en form for førstehjelp. Vi kan samle mange samtidig, noe som både er effektivt for oss og for entreprenørene, sier Morten Sandli i Schjødt.

Verdifull bistand
Schjødt har hjulpet mange av Ferd SEs selskaper med å løse ulike utfordringer som blant annet aksjonæravtaler, vedtekter og oppsigelser. I følge Ferd SE er denne hjelpen uvurderlig for mange av deres sosiale entreprenører.

- Vi setter stor pris på innsatsen og engasjementet, og at de er villig til å jobbe pro bono for sosiale entreprenører. Dette er små selskaper som ikke kunne kjøpt denne typen tjenester selv. Schjødt gjør det de er best på – for dem som trenger det mest!, sier Sandvold.

Dersom noen har konkrete spørsmål vil Schjødt og Ferd SE være tilgjengelige både før og etter arrangementet.

Vel møtt!
Hilsen Ferd Sosiale Entreprenører

Dette er jo kjempespennende og veldig nyttig.
    Vil informasjonen som kommer være tilgjengelig i etterkant for oss som bor veldig langt unna og som ikke kommer oss??
    Det hadde i såfall vært kjempeflott😊
    Grete Lian, Mo i Rana

- Grete Lian - 27-03-2018 22:44 CEST