​Jakten på Årets Sosiale Entreprenør 2017 er i gang!

Pressemelding   •   aug 15, 2017 07:30 CEST

Fra kampanjen Årets Sosiale Entreprenør 2017

Er du en sosial entreprenør og tør å tenke store tanker? Da bør du sende oss en søknad innen 1. september. Kanskje nettopp DU er vinneren av Årets Sosiale Entreprenør 2017! Vinneren belønnes med ½ million kroner og alle nominerte får kr 50 000, en nominasjonsfilm og god synlighet i forkant av og på prisutdelingen.

Hederspris
Årets Sosiale Entreprenør 2017 er en hederspris som tildeles en virksomhet med et særskilt potensial for å løse sosiale utfordringer i samfunnet, her i Norge og i Europa forøvrig. Vi ser etter innovative og bærekraftige løsninger med gode dokumenterbare resultater. I år er vi spesielt på jakt etter sosiale entreprenører med løsninger som er skalerbare og kan flyttes til andre Europeiske land.

- Er du lidenskapelig opptatt av å skape sosial effekt og forberedt på å bli kjent med nye markeder i en kulturell og regional sammenheng? Er du villig til å feile og tilpasse din forretningsmodell? Da har du et potensiale for å skalere din virksomhet til andre Europeiske land, sier Hedda Pahlson-Moller, sosial investor og jurymedlem for Årets Sosiale Entreprenør 2017.

Prisen deles ut på EVPA-konferansen på Sentralen i Oslo 9.-10. november. Konferansen er en møteplass for over 500 norske og europeiske venture filantroper og sosiale investorer, og er en viktig arena for sosiale entreprenører med internasjonale ambisjoner.

Søknadsskjema

Kriterier

Årets jury

Informasjon om Årets Sosiale Entreprenør 2017

Årets kampanje
Vi vil i tiden fremover kjøre kampanjen for Årets Sosiale Entreprenør 2017 i sosiale medier for å nå ut til sosiale entreprenører i hele Norge. Kjenner du noen aktuelle kandidater? Del gjerne:) Du finner også mer informasjon om Ferd Sosiale Entreprenører og årets kampanje på Facebook og Twitter.

Ferd Sosiale Entreprenører investerer i sosiale entreprenører. Selskapet tilbyr nettverk, kapital og kompetanse innen forretningsutvikling og strategi.