Lyk-z & døtre: Den store froskeforvandlingen

Pressemelding   •   mai 26, 2016 12:42 CEST

- Vi tror på individets egen evne til å skape sin egen fremtid til et liv i verdighet, sier Ingeborg Omdal Lykseth, gründer av Lyk-z & døtre

Ferds investering for å få unge på rett kjøl gir god sosial effekt og solid avkastning. Lyk-z & døtre har løsninger som virker!

– Når unge voksne faller utenfor skole og jobb, får det store konsekvenser både for den unge selv og for familiene deres. Lyk-z & døtre sin læringsplattform gjør en forskjell og sparer samfunnet for store kostnader. Vår investering i selskapet gir den sosiale effekten og dermed den solide avkastningen vi har lagt til grunn i våre investeringsbeslutninger, sier Katinka Greve Leiner, direktør i Ferd Sosiale Entreprenører.

Ferd investerer i sosiale entreprenører som reflekterer selskapets visjon om å skape varige verdier og sette tydelige spor. Lyk-z & døtre AS ble kåret til Årets sosiale entreprenør i 2012 og ble i ettertid tatt inn i porteføljen hos Ferd Sosiale Entreprenører.

22 år gamle Karl Henrik Pedersen har en tøff fortid. Han har slitt med rus og et krevende sinne. Ingeborg Omdal Lykseth husker godt hvordan 22-åringen så ut da kurset startet. Han var sint, og blikket var mørkt.

– Det som motiverer meg mest er resultatene for den enkelte deltaker på kursene våre. Vi hjelper mennesker inn i selvstendighet, skole og jobb. Ungdommene blir uavhengig av offentlig støtte, og det gir meg drivkraften jeg trenger for å holde på, sier gründer Ingeborg Omdal Lykseth.

INVITASJON               Bli med og feire de sosiale resultatene!

Hva:                            Ferd Sosiale Entreprenører lanserer resultatrapport for 2015
Når:                            Mandag 30. mai kl 13:30 – 15:00
Hvor:                          Forstanderskapssalen på Sentralen, Øvre Slottsgate 3, Oslo
Påmelding:                Klikk HER. Gratis deltakelse. Vi håper å se deg!

@Ferd_SE     Ferd Sosiale Entreprenører