​Trivselsleder: Lek, aktiviteter og moro - på ramme alvor

Pressemelding   •   mai 22, 2016 12:12 CEST

Trivselslederne får opplæring på leke- og aktivitetskurs i regi av Trivselsprogrammet. Foto: Trivselsleder.

Ferds investering i lek og moro gir god sosial effekt og solid avkastning. Trivselsleder har løsninger som virker!

– Utenforskap på skolen rammer først og fremst det enkelte barnet og deres familier. Trivselsleder jobber for å redusere mobbingen og bidrar til at færre går alene og at flere får seg venner. Tilbudet gjør en forskjell og sparer samfunnet for store kostnader. Vi ser altså at våre investeringer i selskapet gir den sosiale effekten og dermed den solide avkastningen vi har lagt til grunn i våre investeringsbeslutninger, sier Katinka Greve Leiner, direktør i Ferd Sosiale Entreprenører.

Ferd investerer i sosiale entreprenører som skaper varige verdier og setter tydelige spor. Trivselsleder AS ble tatt inn i porteføljen hos Ferd Sosiale Entreprenører i 2010.

Ola går i 7. klasse på en skole i Tysvær. Da han startet på skolen kjente han ikke så mange. Etter hvert som årene gikk ble han kjent med de andre i klassen, men han fikk ingen venner. Ola var ensom på skolen.... les videre.

– Den største nyvinningen for oss er at Trivselsleder har gått fra å være et program for aktivitet i friminuttene til også å satse på aktiviteter i undervisningen. Nå er målet å spre Aktiv TL-undervisning til flere skoler, sier daglig leder og gründer Kjartan Eide. Selskapet har nylig utarbeidet heftet Aktiv TL-undervisning, og konseptet er allerede er tatt i bruk på en rekke barneskoler.

INVITASJON: Bli med og feire de sosiale resultatene!

Hva:                   Ferd Sosiale Entreprenører (FSE) lanserer resultatrapport for 2015
Når:                   Mandag 30. mai kl 13:30 – 15:00
Hvor:                 Forstanderskapssalen på Sentralen, Øvre Slottsgate 3, Oslo
Påmelding:       Klikk HER. Gratis deltakelse. Vi håper å se deg!

@Ferd_SE     Ferd Sosiale Entreprenører