velFERDkonferansens workshop

Det var et spesielt syn som møtte de som kom inn på i den store salen på Det norske teateret tirsdag formiddag. Lave summende stemmer, konsentrerte og engasjerte deltakere og et like konsentrert og lydig lyttende publikum fylte scenen.

Rundt fem bord diskuterte  sosiale entreprenører, Ferds konsernledelse, fageksperter og representanter fra andre organisasjoner og næringsliv hvert sitt tema. Publikum fikk lytte og av og til komme med kommentarer og spørsmål. Temaene som ble diskutert var vekst, organisering, marked, måling og verktøykassen for sosiale entreprenører. Til sammen har vi veldig mange sider med dokumentasjon fra diskusjonene; synspunkter, forslag, argumenter og motargumenter, nye spørsmål og gode sitater. Vi gjør nå en jobb med å gå gjennom all dokumentasjonen for å finne ut av hvordan vi skal bruke den videre. Vi kommer til å skrive en oppsummering som legges ut på hjemmesidene. Ferd Sosiale Entreprenører er svært fornøyde med workshopen og har lyst til å utforske denne formen for dialog videre. Tusen takk til alle deltakere, til publikum, prosessledere og dere som skrev for at dere skapte en så fin start på velFERDkonferansen 2011!

Oppsummering og presentasjon av hva gruppene kom frem til kan du lese i pdf-filen nedenfor.

Last ned fil: Oppsummering Workshop.pdf (285.85 K)

• sosiale entreprenører