Björn bygger bo, anneks – Episode 2 Pusset og klart

Björn bygger bo, anneks – Episode 2 Pusset og klart

Arbeidet med det praktiske og vakre annekset fortsetter. I forrige episode så vi Björn gjøre ferdig grunnarbeidet og muringen, og det er nå på tide å ferdigstille annekset, som i dette tilfellet skal fungere som gjestehus. Björn veileder som vanlig seeren på en tiltalende og pedagogisk måte, og går gjennom både grunning, legging av nett og pussing.

– Forarbeidet, det vil si grunning og legging av nett, er like viktig før pussingen av et anneks som på større veggflater. Det er viktig å bruke en grunningsmørtel og det gir en rekke fordeler. Det øker blant annet vedheftet og bidrar til en tettere fasade, sier Björn Christiernsson.

Fasadearbeidet er tydelig beskrevet, og filmen er instruerende og underholdende på samme tid. Dessuten gir den tips om hva som gir annekset et ekstra løft og som gjør det til hjemmets mest populære sted.

– Björn bygger hus – anneks er et vellykket byggeprosjekt, og vi setter pris på samarbeidet med Björn og hvordan vi sammen formidler kunnskap og bidrar til økt interesse for muret og pusset bygging. Det er fullt mulig å lage et eget anneks på tomten, og med filmene vil vi vekke lysten til å gjøre nettopp dette, sier Veronica Jensen hos Finja.

Episode 2 – Pusset og klart
Annekset på tomten til Björns ferdigstilles, og veien dit er både interessant og lærerik. I denne episoden blir annekset grunnet, nettlagt og pusset før det ferdigstilles.

Episode 1 – Støping og muring
Et trygt og solid anneks starter med grunnarbeidet. I denne episoden forklarer Björn valg av sted, merker ut ytterveggene og utfører grunnarbeidet.

For presseinformasjon kontakt også:
Björn Christiernsson, +46 701 46 63 43

Finja er et svensk familieselskap som ble grunnlagt i 1957, og er i dag et av landets ledende innen betongbransjen. Virksomheten omfatter alt fra konstruksjonsløsninger for murt og pusset bygging til sand, spesialmørtel og prefabrikerte totalløsninger for boliger, kontorer, industri og landbruk. I dag sysselsetter Finja nærmere 800 personer og har et omsetningsmål på to milliarder kroner.