Robuste hagemøbler – Inspirert

Robuste hagemøbler – Inspirert

Støp dine egne stoler og bord, og få et originalt og holdbart innslag i hagen. Møblene er beregnet på å stå ute hele året og kan brukes til hyggelige lunsjer om sommeren og herlige matpauser om vinteren mens du sitter innsvøpt i et teppe eller på et varmt og vakkert saueskinn. Uansett sesong nyter du den vidunderlige følelsen det er å selv ha bygd og skapt noe du både liker og har glede av.

Finja har utarbeidet en inspirasjonsbeskrivelse for støpte hagemøbler. Beskrivelsen inneholder alt du må vite og skaffe til veie, fra former til ferdige møbler.

Hva inspirerer deg?

Bygg bare bordet og bruk vanlige hagestoler, eller kanskje tvert om, bygg bare stolene og kombiner dem med et rustikt bord. Kanskje vil du dekorere møblene med innstøpte keramiske plater? Fest dem med litt silikon på innsiden av formen. Når formen tas av, sitter platene fast i betongen, men løsner fra formen.

– Bygg et understell til bordplaten i metall og bruk møblene innendørs. Bygg to eller flere stolformer for å påskynde arbeidet og opprett duplikater for et ekstra sett møbler, sier Veronica Jensen i Finja.

Finja er et svensk familieselskap som ble grunnlagt i 1957, og er i dag et av landets ledende innen betongbransjen. Virksomheten omfatter alt fra konstruksjonsløsninger for murt og pusset bygging til sand, spesialmørtel og prefabrikerte totalløsninger for boliger, kontorer, industri og landbruk. I dag sysselsetter Finja nærmere 800 personer og har et omsetningsmål på to milliarder kroner.