Trine Lise Sundnes ny styreleder i FN-sambandet

Leder i Handel og Kontor, Trine Lise Sundnes, ble valgt til ny styreleder i FN-sambandet på landsmøtet i Oslo 21. mai. Hun tar over etter Helga Hjetland som har ledet styret de siste åtte årene.

Sammen med resten av styret skal Sundnes styrke FN-sambandets arbeid med å sikre høy kunnskap i befolkningen om FN og skape debatt og engasjement om internasjonale spørsmål. Hun ser lyst på oppgaven:

- Verden står overfor store globale utfordringer som krever globale løsninger. FN må være en del av denne løsningen. Vi må også ta debatten her hjemme om hvordan FN kan settes i stand til å løse disse utfordringene. FN-sambandet er et viktig verktøy for å muliggjøre dette. Norge trenger FN-sambandet for å bidra til fornyet legitimitet rundt FNs rolle.

Sundnes har tidligere vært førstesekretær i LO og styreleder i Arbeidsmiljøsenteret. Internasjonal erfaring og kjennskap til FN-systemet har hun som nordisk styremedlem for arbeidstakersiden i FNs særorganisasjon for arbeidslivsspørsmål ILO.

- Vi lever i en verden med stadig større kontraster og forskjeller mellom land og mellom folk. FNs rolle er viktigere enn noen sinne og vil komme til å trenge stor nasjonal oppslutning, sier Sundnes.

• Media, kommunikasjon

• trine lise sundnes
  • fagforening
  • fn-sambandet
  • fn

FN-sambandet er informasjonskontoret om FN. Vi jobber med å spre informasjon om FN og FN-relaterte spørsmål i Norge.

Ingunn Eck

Pressekontakt Kommunikasjonssjef 975 09 187