Ny baby for kreative fotografer

Ny baby for kreative fotografer

Lensbaby utvider sortimentet med kameraobjektiv for kreative fotografer: Lensbaby Composer med Tilt Transformer er et objektiv som kan tiltes (vinkles) trinnløst opp til 12,9 grader i valgfri retning, hvilket gir bilder med selektivt fokus og et mykt diffust omriss. Samtidig lanseres Lensbaby Tilt Transformer, et kuleleddbasert objektivadapter med fatning for Nikon objektiv. Adapteret gir tiltmulighet på et vanlig objektiv.

Tilt Transformer finns i versjoner for Panasonic Lumix G Micro System og Olympus PEN digitalkameraer. Mot slutten av året kommer også en versjon for Sony αNex.

Tilt Transformer gir fotografen full kontroll over det fokuserende partiets plassering (horisontalt, vertikalt eller diagonalt) og dets størrelse styres av blendervalget. Både for- og bakgrunn innenfor det valgte partiet havner i fokus.

The Composer er et manuelt objektiv basert på kulehode-prinsipp. Dette gir en mykere og mer presis styring av den særegne selektive fokus som Lensbaby er kjent for. Fotografen behøver ikke lengre å trykke eller dra objektivet for å oppnå ønsket effekt. Man vipper ganske enkelt objektivet til man har oppnådd ønsket effekt, og så benyttes den tradisjonelle fokusringen. Composer beholder nå den valgte posisjon, slik at man kan bruke den med en hånd.

Med the Composer kan man benytte det enestående "Optic Swap" -systemet til Lensbaby, slik at man med enkelhet kan benytte forskjellige linser for å oppnå andre effekter, som f.eks. "pin-hole", soft fokus eller fisheye.

Pris og tilgjengelighet

Lensbaby Tilt Transformer og Composer med Tilt Tranformer blir tilgjengelige i butikk i løpet av november måned, og kommer til å koste ca. kr 2.295,- respektive kr 2.990,- kroner inklusive mva.

For mer informasjon: Odd Bergstø, tlf. 67 17 37 04, e-post odd.bergsto@focusnordic.no

• Kino, film, foto

• lensbaby
  • composer
  • tilt
  • objektiv

Focus Nordic Norway as på Rud i Bærum er Norges største foto-distributør. Sortimentet inneholder en rekke store varemerker som Pentax, Kodak, Transcend, SanDisk, Steiner, Hähnel, Ilford, Velbon, Sunpak, Metz, Nissin, Kenko, Gorillapod og Lensbaby. I tillegg har vi en egen produktlinje under navnet Focus.

Rune Reiersen

Pressekontakt Sales & Marketing manager Norway +47 67 17 37 00