Photokina-nytt fra Lowepro

Lowepro lanserer en helt ny type foto-ryggsekk på Photokina; Rover Pro AW. Det er lettvekts-ryggsekker, for både tur- og foto-utstyr, i en og samme ryggsekk. Den kommer i to størrelser som retter seg mot fotograferende friluftsmennesker som trenger en sekk som gjør det behagelig å vandre med tungt utstyr i variert terreng.

Det lanseres også nye versjoner av suksess-seriene Passport Sling og Event Messenger.

Rover Pro AW-serien

Rover Pro AW har ett ”trampoline-style” elastisk system med ventilerende nett for å gjøre bæring av en tung sekk optimalt behagelig. Skulderremmer som enkelt kan tilpasses gir ytterligere økt passform.

”Vi er ekstremt glade for å kunne lansere den første fotoryggsekken som beskytter kamera-utstyret, har plass til overnattings-utstyr og gir den fleksibiliteten og bekvemmeligheten som kreves ved fotografering i villmarken” sier Tim Grimmer, produktansvarlig hos Lowepro.

Man har tilgang til sitt kamera både fra toppen og gjennom en åpning på forsiden. En uttakbar kamerainnmat er plassert under lokket, og kan løftes ut så hele sekken kan brukes som tursekk på 45 eller 35 liter, avhengig av modell.

En egen lomme for 2 liters drikkesekk finnes også, i tillegg til festeremmer for stativ m.m. Naturligvis har sekkene Lowepros AW allværsbeskyttelse, som også kan tas av og har refleks-egenskaper for økt synlighet og sikkerhet.

Andre friluftsegenskaper er; feste for isøkser/vandrestav, flere ekstra lommer for småsaker, festeremmer for liggeunderlag eller ett lite telt under ryggsekken, justerbart hoftebelte med innebygde lommer, kompresjonsremmer for å stabilisere sekken og gi et strømlinjeformet utseende. 45 liters modellen har dessuten en egen lomme for laptop. Ryggsekkene kommer i to farger; Galaxy Blue og Light Grey.

Rover Pro 45L AW

Plass til et Pro DSLR med montert grep og 24-70mm objektiv, pluss 3-4 ekstra objektiver, et stativ, 2 liters drikkesekk (følger ikke med), opp til 15” laptop, liggeunderlag, lite telt, isøks/vandrestaver og annen personlig utrustning.

Rover Pro 45L AW kommer i november og vil koste ca. 3.295,- i utsalg.

Rover Pro 35L AW

Denne sekken har plass til et pro DSLR med montert grep og 24-70mm objektiv, pluss ett ekstra objektiv, et stativ, 2 liters drikkesekk (følger ikke med), liggeunderlag/lite telt, isøks/vandrestaver og annen personlig utrustning.

Rover Pro 35L AW kommer i november og vil koste ca. 2.995,- kr i utsalg.

Passport Sling II

Passport Sling II er en direkte etterfølger til suksessmodellen Passport Sling. Den uttakbare, polstrede innmaten har blitt enda mer fleksibel og vesken fungerer nå like bra for et DSLR-kamera som til et speilløst systemkamera. Den kommer i to nya fargekombinasjoner: sort/rød og mica/grønn.

Passport Sling II kommer i desember og vil koste ca. 650,- kr i utsalg.

Event Messenger, sort

Den nylig lanserte Event Messenger serien som så langt har kommet i fargen mica (grå-brun) kommer nå også i svart med røde detaljer.

”Vi fikk mye positiv feedback fra kunder og bra omtaler i fotoblader, i blogger og i forum når vi lanserte serien i mars i år”, sier Tim Grimmer, produktansvarlig hos Lowepro. ”Fotografer setter pris på den diskrete designen, fleksibiliteten og at det er så enkelt å kommte til utstyret. Mange har bedt oss om å lage den i sort, så vi bestemte oss for å gjøre nettopp det.”

Event Messenger i svart kommer i desember og vil koste i utsalg:
Event Messenger 250, ca. kr 750,-
Event Messenger 150, ca. kr 650,-
Event Messenger 100, ca. kr 300,-

• Kino, film, foto

• fotobag
  • event messenger
  • kameraveske
  • lowepro
  • passport sling
  • rover pro
  • ryggsekk