Cannabisdebatt på avveier

Pressemelding   •   mar 18, 2018 12:45 CET

Forbundet Mot Rusgift vedtok på sitt årsmøte nylig følgende uttalelse:

Den mer eller mindre organiserte lobbyen som i aviser og på andre plattformer har tatt steget fra debatt til sjikanering av meningsmotstandere, opererer i noen sammenhenger med fullt navn og klar organisasjonstilknytning. I andre settinger er de anonymiserte og opererer på sida av sine organisasjoner. De mener seg også berettiget til å drive etterretning mot personer og organisasjoner med et restriktivt syn på narkotika.

Vi tar avstand fra metoder som beskrevet ovenfor.

Det viktigste for oss er å uttrykke støtte og oppmuntring til alle våre meningsfeller som tar belastningene ved å forsvare hovedlinjene i en narkotikapolitikk som har støtte fra 85 prosent av befolkninga og har som formål at så få som mulig skal påføres helt unødvendige skader av narkotikabruk. Er du blant det overveiende flertallet som mener narkotika fortsatt bør være forbudt? Ikke la det harde debattklimaet hindre deg i å si din mening. Din stemme trengs.

Forbundet Mot Rusgift - FMR - er en rusgiftpolitisk organisasjon som retter sin virksomhet inn mot alle aldersgrupper, ungdom under utdanning, ansatte ved høgskoler og universiteter, folk som driver med forebygging, behandling og forskning på rusgiftskader.. FMR sier ja til de rusopplevelser som forårsakes av positive sansestimuli. FMR sier nei til en kjemikalisering av folks følelses- og bevissthetsliv ved bruk av alkohol, narkotika og piller. FMR har nettverk ved flere universiteter og høgskoler - vil du også være med så kontakt oss ved å klikke her.

Kommentarer (0)

Kommentar