Gå videre til innhold
Sett deg bak rattet på nye Ford Mustang V8 på Silverstoneracerbanen i en fantastisk interaktiv video.

Pressemelding -

Alle kan nå få følelsen av, hvordan det er å kjøre nye Ford Mustang med V8-motoren på en av de mest legendariske racerbanene i verden - Silverstone i England. En interaktiv video med et utall av perspektiver gir en følelse av å sitte bak rattet på den nye sportsbilen, og man bestemmer selv kameraets vinkel – fra kameraer inne i bilen til kameraer på støtfangeren og på et helikopter over bilen.

Forestill deg at du sitter bak rattet på en bil - som kjører en runde med full gass på den berømte og krevende Silverstone-racerbanen i England. Forestill deg videre at bilen du sitter bak rattet på er den nye Ford Mustang V8 Fastback, en fantastisk sportsbil med 5-liters motor og 418 HK.

Det er nesten som å være der selv, og styre den sterke og muskuløse Mustangen rundt på banen, i en ny og innovativ video som Ford har produsert for å gi alle en følelse av hvordan det er å mestre den nye Mustangen på en utfordrende racerbane.

Den 80 sekunder lange interaktive videoen med mulighet for å velge mellom en lang rekke perspektiver og vinkler er tatt opp med seks GoPro-kameraer. Seeren kan aktivt skifte mellom forskjellige kameraer, rotere kameraet samt endre perspektiv. Det er kameraer inne i bilen, på bilen og i tillegg over bilen i helikopterperspektiv. Det er nesten som å sitte bak rattet selv, og man får følelsen av hvordan bilen oppfører seg i høy fart i de skarpe svingene, og når racerkjøreren Paul Swift starter den sterke V8-motoren, vises det både omdreininger og fart på en instrumentskjerm, og på et display kan man se, hvor langt man har kommet på Silverstone-racerbanen. Det hele styres med musa eller tastaturet.

”Vårt mål med den interaktive videoen er å gi alle muligheten til å oppleve en Mustang V8 i høy fart på en fantastisk racerbane. Det som gjør videoen unik er seernes mulighet til å ha full kontroll over synsvinkelen – man kan se i alle retninger, som om man var bak rattet på Mustangen, og i det neste øyeblikket kan man skifte til dronekameraet, sjekke hastigheten eller se omdreiningstallet. Det er en totalopplevelse , sier Geir Haugaard, markedsdirektør hos Ford Motor Norge.

Mustang-filmen er klippet og bearbeidet for å gi en perfekt opplevelse med glidende overganger og en imponerende panoramafornemmelse.

”Jeg har aldri før sett en 360 graders film i så høy kvalitet – det er virkelig som å kjøre bilen selv. Jeg skulle gjerne fortalt hvordan vi har lagd den, men har lovet å ikke avsløre det’’ forteller den profesjonelle racerkjøreren Paul Swift om opplevelsen med å lage filmen på den 2,6 kilometer lange F1-racerbanen.

Den interaktive Mustang-videoen er klar til å gi deg en stor opplevelse her, og en enklere og kortere utgave av videoen kan også finnes på YouTube.- som vedlagt

Nye Ford Mustang kommer til Norge i august som både Fastback og Convertible, og den tilbys med en 2.3-liters EcoBoost-motor med 314 HK og med filmens V8-motor med hele 418 HK. Prisen i Norge starter på 720.000 kr.

-------------------------------------

*360° functionality is not supported by all Internet browsers and operating systems, and performance is dependent on a strong Internet connection. If your computer or mobile device does not support the video watch it onYouTube

Ford Motor Company er en global bilindustrileder basert i Dearborn, Michigan, USA, som produserer eller distribuerer biler på over seks kontinenter. Med ca. 166.000 ansatte og 70 fabrikker på verdensbasis inkluderer konsernet bilmerkene Ford og Lincoln. Konsernet leverer finansielle tjenester gjennom Ford Motor Credit Company. For mer informasjon vedrørende Fords produkter, vennligst besøk www.ford.no

Ford Europa er ansvarlig for å produsere, selge og vedlikeholde Ford-merkede kjøretøyer i 51 individuelle markeder og har ca. 66.000 ansatte. I tillegg til Ford Motor Credit Company inkluderer Ford Europas virksomheter Ford Customer Service Division og 22 produksjonsenheter, inklusive samarbeidsprosjekter. Den første Ford-bilen ble sendt til Europa i 1903 – samme år som Ford Motor Company ble etablert. Produksjon i Europa startet i 1911.

Anne Sønsteby

Pressekontakt Informasjonsdirektør Ford Motor Norge +47 - 905 10 518

Velkommen til Ford Motor Norge AS!

Som et globalt selskap er det viktig for oss å ha standarder som vi kan rette oss etter - og som andre kan benytte for å bedømme oss.

Vår visjon: Å bli verdens ledende leverandør av biler og bilrelaterte tjenester.

Vår oppgave: Vi er en stor og global familie med en stolt arv, hvor vi arbeider samvittighetsfullt i våre bestrebelser på å tilby førsteklasses produkter og tjenester.

Vårt verdigrunnlag: Vi gjør det som er riktig for våre ansatte, for miljøet og samfunnet, men først og fremst for kundene våre.

Les mer på www.ford.no