Nytt styre i Foreningen Norden - Mørck Wergeland gjenvalgt

Pressemelding   •   jun 02, 2018 19:33 CEST

Rune Mørck Wergeland skal lede Foreningen Nordens styre gjennom foreningens 100-årsjubileum i 2019. Det ble klart da Foreningen Norden valgte nytt styre på foreningens landsmøte i Trondheim lørdag 2. juni. Mørck Wergeland har vært styreleder i 2016-2018 og er nå gjenvalgt for perioden 2018-2020.

– Jeg gleder meg til å ta fatt på den nye perioden. Fokuset vårt er å markere foreningens 100-årsjubileum i 2019 behørig på flere arenaer, og sørge for at Norden og det nordiske samarbeidet blir enda mer synlig i samfunnet. Samtidig har vi ambisjoner om å modernisere foreningen, sier Mørck Wergeland, som til daglig er partner i Wergeland/Apenes.

Hilde Sandvik, Bergen, redaktør og grunnlegger av den nordiske medieplattformen Broen.xyz, er valgt som ny nestleder i foreningen. Også hun har sittet i styret i perioden 2016-2018.

Også Rune Meier, som er produkt- og utviklingsdirektør i Visma, er gjenvalgt for en ny periode.

Med seg i styret får de følgende nye styremedlemmer:

Siw Fjelstad, som er lektor ved Frogn Videregående skole.

Freddy André Øvstegård, som er stortingsrepresentant og medlem av Familie- og kulturkomitéen.

Jon Gunnes, stortingsrepresentant og medlem av Transport- og kommunikasjonskomitéen.

Sif Vik, kulturarbeider på Tvibit i Tromsø.

Som første vara valgte landsmøtet Ole Henrik Grønn fra Risør, som er hjelpepleier og tidligere vararepresentant på Stortinget.

Les mer her