Økt næringsvekst for Life Science

Nyhet   •   des 21, 2015 13:48 CET

Desember 2015: LMI og Oslo Lifetech inngår samarbeid:

ØKT NÆRINGSVEKST FOR LIFE-SCIENCE

Oslo Lifetech tar sikte på å være et bedriftsnettverk av og for aktører som ønsker arbeide for økt næringsvekst i life-science-sektoren, og som mener at dette kan oppnås gjennom samarbeid mellom aktørenes virksomheter, deling og koordinering av informasjon og ressurser, og samarbeid om felles markeder og interesser utad - nasjonalt og internasjonalt. (FOTO: LMI)

SAMARBEIDET GIR NYE MULIGHETER

LMI og Oslo Lifetech ser begge spennende muligheter i samarbeid og synergier. Der LMI arbeider faglig og politisk kan Oslo Lifetech organisere møteplasser og operative samarbeidsprosjekter. Der Oslo Lifetech organiserer et mangfold av ulike teknologiselskaper, leverandører, rådgivingsselskaper og FoU-aktører, organiserer LMI mange av de store internasjonale industribedriftene.

- Ved å koble de to nettverkenes aktiviteter og målgrupper kan vi skape mange nye muligheter, sier Marius Øgaard, interimleder for Oslo Lifetech.

Karita Bekkemellem, administrerende direktør i LMI, er svært glad for initiativet til det nye nettverket.

- Gjennom å utvikle et nettverk og møteplasser som jobber mot felles definerte mål vil vi kunne oppnå mer samhandling, mer optimalisert ressursbruk og høste mer av vekst og verdiskapning, sier hun.

LMI ser samarbeidet med Oslo Lifetech som en mulighet til å styrke samarbeidet mellom store og små aktører i livsvitenskap sektorene, og mellom industrien og forskningsmiljøene i Oslo.

OM OSLO LIFETECH

Oslo Lifetech er et nettverk for bedrifter og organisasjoner med virksomhet basert på livsvitenskap. Initiativet til nettverket kommer fra livsvitenskapsaktørene i Blindern-miljøet og støttes av Universitetet i Oslo, Inven2 og Oslotech.