Velvære i vinden

Blogginnlegg   •   apr 17, 2015 13:44 CEST

Med over 700 kvm er Salong Edmund på Ski Storsenter en av Norges største velværesalonger. Blant salongenes 37 ansatte finner man blant annet hudpleiere og makeupartister, men hoveddelen består av frisører. Salongen tilbyr alle type behandlinger innen frisering i tillegg til makeup, vippeextention, manikyr, pedikyr, massasje, shellakk, voksing med mer.

Produktutvalget hos Edmund er stort, men salongen fører ikke hva som helst, kun de beste kvalitetsseriene er valgt ut både innen hud og hår. De ansatte er godt opplært og alle på salongen har svært høy produktkunnskap.

Salongen fører blant annet L´ANZAmM KollagenFabuloso og IdHAIR.

Norske forbrukere kjøper hårprodukter for nærmere 2,5 milliarder kroner årlig og nordmenn bruker stadig mer penger på velværebehandling.

- Det er trendy å ta vare på seg selv og vi har en stadig økende kundegruppe som består av både damer og herrer i alle aldre, forteller Ida Synnøve Andresen, daglig leder på Salong Edmund.

VIP-avdeling

Frisørene på Edmund har lang og bred erfaring og salongen spesialiserer seg blant annet på bruder. Med egen VIP-avdeling kan bruden og hennes forlovere få alt fra massasje og manikyr til sminke og oppsett.

VIP-avdeling er også flittig i bruk i ellers i året, i julebordsesongen er det mange venninnegjenger og kolleger som får satt opp håret og lagt makeup hos Edmund.

Les mer om Edmunds skreddersydde brudepakker under tilhørende bilde nederst på siden her.

Tverrfaglig Team

Alle ansatte på Edmund har tverrfaglig bakgrunn, også resepsjonistene er utdannet innen hud eller hår.

- For oss er det viktig at kundene får eksperthjelp og vi er derfor et stort og tverrfaglig team her på Salong Edmund, forklarer Ida Synnøve Andresen.

Ida har tatt over den daglige driften av salongen etter sin far Egil Edmund Andresen. Salong Edmund bestod tidligere av flere salonger i Drøbak, Ås og på Ski.I 1984 ble de tre salongene slått sammen til én stor salong på Ski og siden 1995 har Salong Edmund vært å finne på Ski Storsenter.

Ida begynte sin frisørkarriere som ryddepike hos Edmund i ung alder, hun var ikke i tvil da om at det var frisør hun ville bli og frisørlinjen var derfor et sikkert valg da hun skulle begynne på videregående skole.