Pilotprosjekt

Nyhet   •   feb 14, 2013 20:00 CET

Classic Frisør på Amfi Os prøver i disse dager ut et nytt prosjekt: Å kun benytte seg av en leverandør. Daglig leder og innehaver Arne Hansen håper løsningen kan spare ham og de ansatte for både tid og arbeid.

- Tanken bak prosjektet er å få frem filosofien til leverandøren fra a til å - helt fra fra vasken til stylingen, forklarer Arne som tror løsningen kommer til å spare ham for mye tid.

- Nå får jeg kun en selger å forholde meg til, jeg kommer selvfølgelig til å stille høye krav til denne selgeren og forlange kursing og opplæring så ofte som mulig. Men samtidig vil jeg gi leverandøren frie tøyler når det kommer til kampanjer og  innføring av nye produkter, sier Arne.

Salgssjef hos Frisørpartneren, Thomas Andersen, er meget glad for tillitten Classic og Arne viser.

- Å få så stor tillitt som leverandør gir forpliktelser, vi må selvfølgelig levere 110 prosent på alt fra kurs til kampanjer, men det er gøy med utfordringer, synes Thomas. Han og Arne er enige om at høy produktkunnskap gir økt salg. Thomas har regnet ut hva de ansatte på Classic må selge for å oppnå målene for 2013.

- Hver ansatt må selge gjennomsnittlig 3,5 produkter pr dag for å nå målsetningene, forteller Thomas som mener 3,5 er et tall som er helt overkommelig.

Arne er enig, han setter også produktkunnskap i høysetet og ønsker at de ansatte til en hver tid skal være oppdatert på alle seriene salongen har inne. Nysatsingen på Classic er evo.

evo produktene er laget med et ønske om å produsere høy kvalitet for å hjelpe folk, slagordet er som følger: evo - saving ordinary humans from themselves.

Alle produktene i serien er frie for både sulfat, parabener og glykol.

Frisørpartneren fløy nylig evo-ekspert Tom Kjørsvik inn fra Stavanger for å holde kurs på Classic. Alle de ansatte møtte opp uten å ha stylet og fikset håret slik at de fikk testet evo produktene på hverandre (resultatet ser du på bildet).

Arne Hansen håper også at salongens kunder kan nyte godt av prosjektet.

- Kundene våre får færre merker å forholde seg til og møter i tillegg et personale med høy kunnskap om de produktene som finnes i salongen. En vinn-vinn sitasjon for alle parter, mener Arne.

Vil du vite mer om Classic Frisør, deres kampanjer, de ansatte osv kan du følge salongen på Facebook.