Satser stort

Nyhet   •   okt 12, 2012 14:16 CEST

No Name Dame og Herrefrisør kan snart feire 1 år i nye lokaler.
- Det føltes som gambling å satse så mye etter 25 år i bransjen, synes daglig leder Roger Angeltveit, men han har ikke angret et sekund.

- Det føltes som gambling å satse så mye etter så lang tid, synes Roger Angeltveit som etter 20 år på samme sted investerte stort ved å flytte salongen No Name Dame og Herrefrisør til Sartor Senters hovedinngang.

Roger har vært frisør i 25 år, 20 av disse årene har han altså drevet salong på Sartor Senter på Sotra.

- Jeg har ikke angret et sekund på at jeg ble frisør, sier Roger

- Selv om det var mer tilfeldigheter enn gambling den gangen. Jeg skulle egentlig bli mekaniker, men valgte å reise på ferie og var bortreist da søknadsfristen gikk ut. Jeg mistet derfor plassen, forteller Roger som kom hjem fra ferie uten studieplass. Tilfeldigvis så han en annonse der Tops frisør oppfordret gutter til å søke jobb i salongen. Dermed begynte han sin frisørkarriere nettopp der.

I 7 av de 25 årene Roger har vært frisør har han også drevet med konkurransefrisering, men på spørsmål om han har vunnet mye så svarer han bare at han ikke liker å skryte og at pokalene står og støver ned i garasjen. For det er ikke seg selv Roger vil snakke om, det er de ansatte. Han skryter mer enn gjerne av sin fantastiske gjeng med frisører.

- Det var ikke bare den nye beliggenheten som lokket meg, men også muligheten til å legge bedre til rette for de ansatte. Salongen har nå støtdempende gulv, eget ventilasjonssystem og i tillegg så har vi alle mye større plass å arbeide på, forteller Roger.

Roger setter de ansatte og deres trivsel høyt, han dekker blant annet muskelterapaut for frisørene sine.

I dag er de tilsammen 12 frisører på No Name, flere av dem med over 20 år i faget.

-       Vi har mange erfarne frisører og vi setter faglig tyngde og kompetase høyt her på No Name, forteller Roger, som holder de ansatte oppdatert gjennom kursing og produktopplæring.

Må ta sjanser

- Jeg føler jeg har vært ganske gal når jeg har investert så mye etter så lang tid, men mye av nøkkelen til suksess er jo blant annet å ta sjanser, sier Roger.

- Jeg har lært på den harde måten og har jobbet mye og hardt i løpet av årene her på Sartor, forteller Roger

Minst like viktig som hardt arbeid er det å ta vare på kundene sine, Roger forteller at på No Name er det alltid kunden som har rett.

- Det er tross alt kundene vi lever av så de er selvølgelig i høysetet, men det er også viktig å ha gode leverandører og gode kolleger, mener han.

Med kolleger mener ikke Roger kun de ansatte på No Name, men også alle andre frisører i bransjen.

- Jeg liker ikke å kalle andre salonger for konkurrenter, de er mine kolleger de også. Det er viktig at vi alle deler kompetanse. Jeg setter stor pris på å kunne treffe kolleger i bransjen, reise på turer og dele erfaringer, forteller Roger.

Det er blant annet Rogers kolleger og leverandører som endelig har fått overtalt ham til å få salongen på Facebook.

-       Jeg er og blir litt skeptisk, men hvis kundene setter pris på Facebooksiden vår og No Name også kan få vist at vi setter pris på kunden ved å dele ut produktpremier, ha konkurranser og legge ut tilbud så gir jeg også dette en sjanse.

Vil være velstelt

Dagen kunder er veldig bevisste på hva de vil ha, ikke bare når det kommer til Facebook selvfølgelig, men de er bevisst på å være velstelt

Alle vil se bra ut  er slagordet til No Name - Et slagord som er enda mer aktuelt nå enn for 20 år siden.

- Trenden i dag er rett og slett å være velstelt og vi opplever at folk går oftere til frisøren enn tidligere. Trenden gjelder spesielt gutter og menn som gjennomsnittlig besøker oss hver eneste månde, forteller Roger, han mener vi er mye mer bevisst på å være velstelt enn noen gang.

- Folk klipper seg oftere og styler håret. Stylingprodukter er det vi selger mest av her på salongen, spesielt voks, IdHAIR voksene Hard Gold og Extreme Titanium er de mest populære, men vi merker også et økt salg når det gjelder IdHAIR paste.

I skrivende stund er det nettopp No Name som selger mest av IdHAIR pasten i hele Norge

-Pasten er lett å påføre, sitter godt og gir mye fuktighet, forteller Roger som opplever økt produktsalg etter at salongen byttet lokaler.

- Nå som vi har større plass har vi tatt inn flere serier, der I blant LANZA, som har vært en stor suksess fra dag en`, sier Roger

Følg No Name på Facebook og få muligheten til å vinne både IdHAIR paste og IdHAIR voks I tillegg til blant annet LANZA produkter og et ego strekkjern.