Innovativ Salong

Pressemelding   •   okt 05, 2012 09:02 CEST

Over en tredjedel av kundene bestiller time på App, 1623 liker salongen på Facebook. m&e frisør følger virkelig med i tiden. I dag lanserer de en nyhet til sine app- og nettbrukere; Forhåndsbestilling av produkter til reduserte priser.

Daglig Leder hos m&e Morten Nordås gleder seg til å prøve ut dette pilotprosjektet.

- Vi er en av to norske salonger som tester denne tjenesten før den lanseres nasjonalt på nyåret. Tjenesten gjør det mulig å forhåndsbestille produkter, som ikke bare fås til en redusert pris, men som også ligger klare i salongen når kunden kommer til sin time, forklarer Morten.

Innovativ og interaktiv

m&e var en av de en av de aller første frisørsalongene i Norge som fikk egen App (nr 2 for å være helt nøyaktig). I tillegg har de egen SMS-tjeneste der kundene blant annet minnes på om at de har time,  men frisørene på m&e verken forlanger eller forventer at alle kundene skal være interaktive.

- Mange kunder liker å ringe for å snakke med sin frisør direkte, og dette er det selvfølgelig fortsatt mulig å gjøre. Vi er alltid tilgjengelig for en prat med kundene våre, forteller Nina Skjærveggen (28)

Nina har jobbet som frisør i 6 år, hun setter stor pris på alle de interaktive løsningene som gjør hverdagen enklere for mange av kundene hennes.

- Vi var veldig tidlig ute med  appen vår og den er også meget brukervennlig. For kunder som er på farten og ikke har mulighet til å ringe oss innenfor åpningstidene er den helt perfekt, forklarer Nina.

Satser på sosiale medier

Det er også andre grunner til at m&e satser tungt på sosiale medier, applikasjons- og netttjenester.

- Ettersom vi ikke ligger på gateplan utgjør ikke drop-in-kunder spesielt stor del av vår kundemasse, vi får mange kunder gjennom anbefalinger og selvfølgelig også gjennom sosiale medier som Facebook, forteller Nina.

De ansatte på m&e synes det er gøy at kundene følger dem på Facebook. De kan fortelle om en kunde som bestilte striping av håret fordi hun hadde lest på Facebook at m&e var best i byen på nettopp striping.

Kundekveld

Alle på m&e er opptatt av viktigheten med å sette pris på og å følge opp kundene sine.

- Vi arrangerer blant annet Kundekveld i slutten av november. Da er vi alle tilgjengelige for kundene og kommer gjerne med stylingtips- og triks.  Vi har svært gode tilbud denne kvelden, spiller musikk og koser oss sammen med kundene våre. Mange kunder gjør unna  julegave-handlingen denne kvelden, forteller Nina.

Følg m&e på Facebook

I skrivende stund har m&e 1623 likere på sin Facebook-side, lik dem du også og få muligheten til å få med deg nyheter og oppdatering; der i blant Ninas stylingtips med tilhørende premier.

Om Frisørpartneren

Frisørpartneren er Norges hovedimportør for IdHAIR,  mM Kollagen, ego, evo,og LANZA. Både hovedkontor og lager ligger i Bergen og vi har flere selgere over hele landet.