Nå kommer Norges eneste miljø- og allergivennlige frisørkjede til Oslo!

Pressemelding   •   apr 18, 2016 15:06 CEST

Den 6 mai åpner Floke avdeling nr 8 i Oslo sentrum, nærmere bestemt i Kirkegt. 20 med inngang fra Prinsensgt.

Hva er Floke?

Vårt mål i Floke er å bidra til en kjernesunn bransje, og god helse for både frisør, kunde og miljø. Vår behandling skal fra A til Å være helt fri fra allergiframkallende, hormonforstyrrende og sensibiliserende stoffer. Det betyr at alle våre behandlinger og produkter er uten stoffene MI, Parabener og PPD/PPT.

Den første frisørsalongen til Floke åpnet på Voss i 2008. I dag har vi sju salonger i drift – alle på Vestlandet. Av 7000 norske frisører er det bare 17 som har Miljøfyrtårnsertifisering, Floke er selvfølgelig blant dem. Floke er også sertifisert som Grønn Frisør (Norge) og Grøn Salon (DK), og vi har bidratt i EU-prosjektet ”Sustainable development in Hairdressing”. I 2012 ble Floke kåret til Årets Bedrift av Voss kommune for innovativ og banebrytende arbeid med HMS i egen bransje.

Vi i Floke håper vi får enda flere med oss i den ”grønne revolusjonen” innen frisør- og velværebransjen, og ser på oss selv som beviset på at det er mulig å faglig godt og lønnsomt uten allergifremkallende og sensibiliserende stoffer.

Se mer i VG (16. sept 2015) http://floke.no/Files/CMS/B113/vg_2015-09-16.pdf

Konseptet Floke:

Floke får du eit “grønt alternativ” til vanlig hårpleie. Me tilbyr behandlingar og produkt som er reinare, sunnare og meir miljøvenlege enn det ein får i ein tradisjonell salong. Produkta me brukar er luktfrie, naturlege og ikkje allergiframkallande. I tillegg blir håret blankare enn du nokon gong har opplevd.Gode frisørar, gode produkt, meditasjonsmusikk og kanskje litt massasje vil gje velvære og ro, ei avslappande oppleving og eit flott resultat.

Filosofien til Floke sine salonger er å ta best mogeleg vare på helsa til kunden, til frisøren og ikkje minst ta vare på miljøet. Det å gje alle ei sunnare frisørbehandling er Floke sitt hovudfokus. Ei behandling hjå oss skal gje ei heilskapleg oppleving av ro og harmoni - med eit flott hår som resultat.

Er du frisør og nysgjerrig på å drive din egen Floke-salong?
Ta kontakt med Irene Stana irene@floke.no eller tlf. 98684615.

Frends AS er en distributør til det profesjonelle hårpleiemarkedet. Vi hjelper norske salonger med å dekke deres behov for produkter, opplæring og ikke minst tilføre salongene viktig kunnskap om vår bransje og vårt marked. www.frends.no