Sunlights lanserer i 'The Land of the Midnight Sun!”

Pressemelding   •   jun 22, 2016 10:35 CEST

Kort tid etter Sunlights feirer sin andre bursdag, er sunlights Professionnel Balayage Lightener glade for å kunngjøre sin ankomst i Skandinavia. Sunlights er nå tilgjengelig for frisører i Norge og blir distribuert av Frends AS.

Norge er kjent som "The Land of the Midnight Sun", og siden solen ikke går ned i flere uker av gangen i løpet av sommermånedene, er det bare passende at Sunlights' første territorium utenfor Nord-Amerika ble Skandinavia. Skandinavia regnes å være "fødestedet" av blonde og er hjem til en av de høyeste konsentrasjonene av blondiner på planeten. Ifølge forskere, er blonde hår antatt å ha sin opprinnelse i Skandinavia for ca 10 000 år siden i slutten av den siste «Isalderen". Historisk sett dukket blonde hår opp rundt den tiden da Mammuten og Sabeltanntigeren forsvant.

Sunlights er produsert I Amerika og utviklet av kjendis stylisten Candy Shaw, også kjent som “the Balay Lama” og “the Queen of Balayage”. Candy utviklet sunlights, en state-of-the-art leire-basert balayagelightener, for å hjelpe stylister verden over å "male vei til økonomisk frihet!»

Like etter dens første bursdag i fjor, gikk Sunlights inn i distribusjon i Nord-Amerika. Iløpet av omtrent 100 dager, har Sunlights fått distribusjon i 45 amerikanske delstater og 7 kanadiske provinser. Med 'EU registrering tidligere i år, snakker Sunlights nå med distributører på nesten alle kontinenter.

HVA ER BALAYAGE?
Balayage, som har sitt opphav i Europa, kommer fra det franske ordet for å sveipe. Ordet beskriver frihånds- og maleteknikken man bruker for å highlighte direkte på håret. Vi kjenner også teknikken som ”hair painting”, altså at man ikke bruker folie når man lysner. Istedet bruker man plastikwrap som legges mellom lagene og seksjonene for separasjon.

HVORFOR SKAL JEG BRUKE SUNLIGHTS?
De fleste blekepulver er designet for foilebleking. SUNLIGHTS er laget eksklusivt for Balayage bleking. Folieblekinger fungerer ikke optimalt med Balayageteknikken, noe som ofte skaper frustrasjon for stylisten. Folieblekinger har en tendens til å svelle og blø utover, og resulterer i at resultatet ikke blir slik man ønsker. SUNLIGHTS Balayage Lightner er laget spesielt for Balayage, og er bygget opp annerledes kjemisk, og på måten den oppfører seg.

HVORDAN ER SUNLIGHTS ANNERLEDES FRA ANDRE FOLIEBLEKINGER?
De aller fleste blekinger er silica (sand) baserte og er for flytende og ”sandete” for å effektivt klare å Balayage med. SUNLIGHTS, med KAOLIGHTS Kaolin Clay Technology TM, er Kaolin (leire) basert så den blir tykkere i konsistens og har den perfekte konsistens for å male på håret. Kaolinleire virker også som conditioner på håret. Folieblekinger inneholder buffere slik at de kan legges i varme. SUNLIGHTS utelater disse bufferene, noe som tillater den å løfte opp til 6 nivåer relativt raskt, uten varme. SUNLIGHTS er også produsert slik at du kan bruke hvilket som helst vannstoff når du blander, og du kan bruke hvilken som helst farge over uten at det har noen betydning.

For mer informasjon eller for flere bilder, vennligst kontakt: anette@frends.no

Frends AS er en distributør til det profesjonelle hårpleiemarkedet. Vi hjelper norske salonger med å dekke deres behov for produkter, opplæring og ikke minst tilføre salongene viktig kunnskap om vår bransje og vårt marked. www.frends.no