Celinas klær kan bli dine!

Pressemelding   •   nov 23, 2016 14:00 CET

Gavene fra Celina kan du finne i Fretex sin nettbutikk

Celina Midelfart har gjort som så mange andre; hun har ryddet i klesskapet og gitt mange flotte plagg til Fretex. Tusen takk, Celina! To av våre ansatte, Kristin Hareide og Line Isegran, tok seg god tid med å pakke ut gavene fra Celina. De prøvde noen plagg og var svært fornøyde. Plaggene du ser her legges nå ut i vår Fretex nettbutikk.

Noen ganger vet vi i Fretex hvem giverne er, men ofte så vet vi det ikke. Det hender likevel at vi finner små «hint» i for eksempel lapper som ligger igjen i lommene. For oss som jobber i Fretex er det litt hyggelig; det minner oss om at plaggene allerede har levd et liv. Vi har funnet handlelapper, små taler og ønskelister til jul.

Klær som gis til Fretex selges og deles ut av Frelsesarmeen. Av inntekten fra salget går en del til Frelsesarmeens sosiale arbeid. I fjor gikk 27 millioner kroner til viktig sosialt arbeid. Fretex jobber også for at flest mulig skal få nye muligheter i arbeidslivet. Når du gir til Fretex er du også med og bidrar til arbeidsinkludering. I fjor fikk 601 personer arbeid etter å ha deltatt i et jobbprogram i regi av Fretex.

I Fretex sørger vi for at alt kommer til nytte. Mest mulig gjenbrukes slik det er. Det er det beste for miljøet. Klær og andre tekstiler som er slitt og ødelagt, blir til nye produkter som isolasjonsmatter og pussefiller. Bare to prosent av det som gis til Fretex går til energigjenvinning