Samsaya med Fretex-turne

Pressemelding   •   jul 04, 2012 11:44 CEST

På Fretex finner Samsaya ofte fine skatter. Og hun får styrke av gamle klær og gjenstander som har hatt et annet liv. Hva er da ikke mer naturlig enn å velge Fretex som samarbeidspartner til sommerturneen!

Fem konserter i gjenbruksomgivelser

Samsaya skal holde akustiske konserter for kunder og alle som ønsker i Fretex- butikkene. Men hvorfor velge Fretex som konsertlokale? - Jeg har lagt merket til Fretex sitt arbeid. Hvordan de ser og møter mennesker. Deres evne til å løfte folks selvfølelse, og gi nytt liv til både mennesker og gjenstander man ellers kanskje glemmer, sier Samsaya. Visjonen til Fretex er å gi folk grunn til å tro på framtiden. Dette skjer gjennom at klær og ting gjenbrukes, men det skjer også gjennom attføringsarbeidet. 1600 mennesker deltar i attføringsprogram i regi av Fretex. Deres mål er å få jobb og en bedre framtid.

Lansering av ”Samsaya’s Keepers ”- EP og gjenbrukskolleksjon EP’en er ett knippe akustiske versjoner av hennes mest kjente låter med en splitter ny single Apple. De kjente låtene har mange hørt live og ønsket seg akustisk – og nå får de de gamle skattene på nytt. Litt slik som Fretex driver!

- Jeg vil se verden med mitt hjerte, slik mine fans ser meg. De tar meg for den jeg er og derfor ønsker jeg å gjøre noe litt annerledes og mer personlig for dem. Derfor har jeg håndplukket ut et utvalg av slike unike gjenstander som jeg re-designer med mitt hjerte, foreller Samsaya videre.

Gjenbrukskolleksjon er Samsayas ønske om å gi fansen en litt annerledes og personlig merch. Dette er en kolleksjon på et utvalg unike gjenstander hun redesigner med sitt hjerte. Kolleksjonen som hun har kalt ”Heartworks” vil bli vist frem under lanseringsfesten i Fretex i Markveien (Oslo) tirsdag den 10. juli.

Band: Per Martin Nordli og Sven Andreén

Turnerute: tirsdag 10. juli: Markveien, Oslo; onsdag 11. juli: Møllenberg, Trondheim; onsdag 18. juli: Laguneparken, Bergen; onsdag 25. juli, Øvre Langgate, Tønsberg og torsdag 26. juli, Storgata, Jessheim.

For mer informasjon, kontakt:

Trine Gjermundbo, Fretex, 918 15 418, trine.gjermundbo@fretex.no

Thomas Paulsen, Standing Ovation, 951 63 437, thomas@standingovation.no

Fretex er Norges største bruktkjede og en viktig del av Frelsesarmeen Norge. Den første butikken åpnet i Oslo i 1905 under navnet Elevator. Helt siden den tid har det å hjelpe mennesker stått i sentrum. Utdeling av tøy og rimelig møblement har vært en del av dette. Det viktigste har likevel vært å gi folk arbeid og selvrespekt. Dette har blitt endret i takt med samfunnets behov. I dag framstår Fretex som en viktig samarbeidspartner til Nav i det å kurse, kvalifisere og trene opp arbeidstakere som er på attføring eller har behov for annen tilrettelegging.

I dag er vi ca. 2000 personer som til daglig har vårt arbeid i Fretex, hvorav ca 1600 er på ulike attføringstiltak. Vi finnes i de fleste fylker hvor vi samarbeider godt med offentlige etater, næringsliv, givere og kunder.