Garmin® Camper 785 med innebygd dashbordkamera

Garmin® Camper 785 med innebygd dashbordkamera

Garmin presenterer den robuste satellittnavigatoren Camper 785, med GPS og innebygd dashbordkamera1 for bobil- og campingentusiaster. Camper 785 bidrar til en tryggere og triveligere kjøretur. Enheten leveres med en tydelig 7-tommers høyoppløst fargeskjerm og det innebygde kameraet filmer og lagrer turen automatisk. Camper 785 leveres i tillegg med avanserte funksjoner som førerassistanse, kjørefeltsvarsler og varsler for frontkollisjoner2.

– Med introduksjonen av Camper 785 med ett innebygd dashbordkamera får våre bobil- og camperkunder ett komplett produkt basert på våre mest etterspurte funksjoner, forteller Dan Bartel hos Garmin.
– Sjåføren kan konsentrere seg om kjøringen og dra fordel av en bobiltilpasset database som er preprogrammert i Camper 785. Det er enkelt å utforske nye steder, det innebygde dashbordkameraet filmer og lagrer video automatisk og kan vise eventuelle hendelser fra turen om det behøves i etterkant.

Å planlegge neste kjøretur blir enklere enn tidligere. Når kjøretøysprofil, bilens størrelse3 og vekt er lagt inn kan sjåføren få forslag til ruter som tar hensyn til vektbegrensinger eller bratte bakker. Camper 785 gir også tilgang til en mengde POI’er (interessante plasser) som er bobilspesifikke, gjennom integrasjon av ACSITM, CampercontactTM og Trailer's PARKTM. For å finne campingplasser og overnattingssteder kan man filtrere med personlige preferanser, for eksempel for strømtilkobling eller dusj. I tillegg benytter Camper 785 omfattende turforslagsfunksjoner med TripAdvisor eller millioner av POI’er via Foursquare. Satellittnavigeringen viser detaljerte kart for Europa og inkluderer gratis kartoppgraderinger for den som alltid vil være oppdatert med nyeste kartdata. Enheten er preprogrammert med Garmin Digital Traffic, som gir løpende oppdateringer om trafikkmeldinger.

Camper 785 sørger for at du alltid er oppdatert under turen. Ved å laste ned appen Garmin Drive er det enkelt å oppdatere trafikkinformasjon eller motta avanserte værvarsler. Parkoblet med kompatibel smarttelefon kan sjåføren holde begge hendene på rattet og dra fordel av muligheter som handsfree-telefonsamtaler, smartvarsler eller stemmestyrt navigasjon. Innebygd Wi-Fi tilkobling gir tilgang til kart- og programvareoppdatering uten at man må koble navigatoren til en datamaskin.

Camper 785 leveres med en strømtilkoblet magnetbrakett som gjør det enkelt å feste, justere og fjerne enheten. En video-port gir også mulighet for tilkobling av tredjeparts kameraer. Camper 785 er kompatibel med BC 35 trådløst ryggekamera som hjelper sjåføren å ha en bedre oversikt på det som foregår bak bilen, eller campingvognen.

Garmin Camper 785 beregnes å være på lager i juli. For mer informasjon, les mer på garmin.no

1MERKNAD: Enkelt land har egne lover for bruk av kamera i trafikksituasjoner. Det er sjåførens ansvar å kjenne til å følge disse reglene i de land man ferdes.

2Enkelte forhold kan påvirke varslingsfunksjonen. Se mer informasjon på Garmin.com/warnings for detaljer.

3Oppdatert informasjon er ikke tilgjengelig i alle land. Å angi egen vekt og profil garanterer ikke at ruten er risikofri. Føreren kjører på eget ansvar og er pliktig til å følge lokale skilt og veianvisninger.

4For å benytte denne funksjonen må du laste ned appen Garmin Drive til kompatibel smarttelefon som skal være aktivert med Bluetooth og GPS.