Garmin® Drive-serien - se for deg fremtiden

Garmin® Drive-serien - se for deg fremtiden

Garmin presenterer Drive™-serien – brukervennlige GPS-navigatorer for veinavigasjon med førervarsler, som oppmuntrer til trygg kjøring og forbedret situasjonsvurdering. Lanseringen av Drive™-serien markerer en tydelig utvikling av Garmins veinavigatorer og presenteres i fire intuitive kategorier: Garmin Drive™, Garmin DriveSmart™, Garmin DriveAssist™ og Garmin DriveLuxe™.

«Utviklingen av den nye Garmin Drive-serien er spennende og med nye funksjoner for føreroppmerksomhet og situasjonsvurdering ser vi at ettermarkedet får løsninger som typisk finnes i luksuriøse biler,» forteller Thiemo Weinschenck hos Garmin. «I trafikken oppstår det mange uforutsette situasjoner, nye funksjoner som tidlig forteller om endringer i trafikkbildet gir føreren mulighet til korrekt situasjonsvurdering. »

Garmin Drive-serien gir føreren en rekke nye varsler, som for eksempel før skarpe svinger, jernbane- eller andre typer overgangsfelt, varsler for kjøring i feil kjøreretning, fartskameraer, fotobokser, lyskryss med mer. Vital informasjon som trafikkmeldinger, kødannelser og forslag til nye ruter er også inkludert. Ved valg av lengre ruter vil føreren få forslag til potensielle stoppe- og hvilesteder.

I tillegg til nye funksjoner for føreroppmerksomhet og situasjonsvurdering leveres Garmin Drive-serien preprogrammert med data fra Foursquare® POI’er som inkluderer millioner av stoppesteder som populære butikker, kjøpesentre, restauranter, bensinstasjoner og annet. De ulike modellene i serien selges med ulike valg for kart, kartoppdateringer og trafikkinformasjon. Andre funksjoner som forenkler navigasjonen inkluderer Garmin Real Directions™, som viser informasjon som kjente landemerker, bygninger og trafikklys. Easy Route Shaping gir føreren mulighet til å redigere ruten ved trykke på den meget følsomme berøringsskjermen.

Garmin DriveSmart
Konsentrer deg om veien foran deg samtidig som du kan holde deg oppdatert med egendefinerbare smartvarsler som vises på skjermen til navigasjonsenheten. Stemmeaktivert navigasjon (på utvalgte modeller) og håndfrie telefonsamtaler via Bluetooth gjør det mulig å holde hendene på rattet når du angir en destinasjon eller foretar et anrop. Leveres med nyttige førervarsler, for eksempel varsler om kommende skarpe svinger, tretthet, hastighetsendringer og jernbaneoverganger. Ved hjelp av Bird's Eye og photoReal-veikryssvisning er det enkelt å navigere gjennom veikryss. Sett din lit til Garmins oppdaterte trafikkdata, med oppdateringer hvert minutt, via Smartphone Link eller Digital Traffic, og få en kjøretur uten stress uansett hvor du er.

Garmin DriveAssist
Det innebygde dashbordkameraet filmer kjøreturen din uavbrutt og lagrer automatisk videoopptaket ved kollisjon, mens GPS-en registrerer hvor og når hendelsen fant sted. Leveres med de vanlige førervarslene i tillegg til ekstra kameraassisterte varsler, som varsling om frontkollisjon og kjørefeltsadvarsler. Du mottar også startvarsler når du står i ro og kjøretøyene foran deg begynner å bevege på seg.

Garmin DriveLuxe
DriveLuxe har en elegant og slank metalldesign, som passer til interiøret i enhver bil. En magnetisk brakett med strøm holder DriveLuxe-enheten trygt på plass og lader den mens du kjører. Dobbel skjermretning gjør at du kan bruke skjermen liggende eller stående. Ved hjelp av nyttige førervarsler kan du konsentrere deg om veien foran deg samtidig som du holder deg oppdatert takket være egendefinerbare smartvarsler som vises på skjermen til navigasjonsenheten.

Alle enhetene i Garmin Drive-serien kan pares med Garmin Dash Cam,Garmin BC™ 30 trådløst ryggekamera og Garmin babyCam™ (disse selges separat). Serien selges med ulike skjermstørrelser og i versjoner med ulike kart- og trafikkløsninger. Produktene i Garmin Drive-serien er forventet på lager i midten av april.

Les mer på nettsiden http://explore.garmin.com/nb-NO/drive/