Garmin® er samarbeidspartner i Monocular Video Awards 2017

Garmin® er samarbeidspartner i Monocular Video Awards 2017

Filmer du jakt? Vi ønsker å se din beste jaktfilm! Meld deg på i Monocular Video Awards 2017 og vær med i trekningen av flotte premier fra Garmin, Blaser og Sitka.

Det spiller ingen rolle om det er din første film, eller første jakt. Vi vil se alle aspekter fra jaktverdenen. Monocular Video Awards har fem ulike kategorier og passer både for amatører og mer profesjonelle deltagere.

- Å dokumentere opplevelsen er en viktig del av jakten. Vi ser at interessen for å filme og dele sine opplevelser øker. Det er ikke bare underholdningsverdi i å filme jakt, vi ser også at det er en sikkerhets- og opplæringseffekt i dette. Ved å filme hva du gjør under jakt, vise posisjon og hvordan du agerte både før, under og etter skudd kan gi god film. Ved å få råd og tips fra mer erfarne skyttere kan jegeren utvikles, forklarer Marcus Bjärneroth, som selv er jeger og del av den europeiske juryen i konkurransen.

Samtlige finalister vil få muligheten til å delta under kåringen av vinnerne og i tillegg treffe andre, ivrige jegere. Dette er din sjanse til å vise hva jakt betyr for deg, uansett hvor eller hva du jakter på.

Når juryen har gjennomgått de innsendte bidragene vil de legges ut for en offentlig vurdering. Vinnerne offentliggjøres under Monocular Video Awards Seremony i København, Danmark, den 14. Desember 2017.

Sammen med Garmin, Blaser og Sitka har Monocular Video Awards 2017 ambisjon om å bli verdens største konkurranse for jaktfilmer, med ett potensiale på mer enn ti millioner jegere globalt.

Monocular Video Awards 2017 har til hensikt å vise det internasjonale jaktfellesskapet og å inspirere friluftsentusiaster og jegere til å være mer ute i naturen. Utvikling av jegere og at jaktkulturen vokser for de neste generasjonene ligger også i visjonen for arrangementet.

Monocular Video Awards 2017 gjennomføres i samarbeid med Garmin, Blaser og Sitka.

Årets kategorier i Monocular Video Awards er:

Årets beste klipp
Årets beste video
Årets beste profesjonelle video
Årets beste video på jakthund
Community Honor Award

Juryen består av:
Marcus Bjärneroth, nordisk markedsdirektør hos Garmin
Peter Gleser, styreformann BASC
Meadow Kouffeld, jeger og miljøverner, Ruffled Grouse Society
Aske Rif Torbensen, profesjonell jaktfotograf
Jessica Knecht, jeger og ambassadør for Monocular
Gunther Stoschek, creative director Blaser
Charlie Jacoby, reporter hos Field Sport Channel
Jan Hüffmeier, medgrunder av GearTester
Jacob Boll, VD Monocular

13 september - 31 oktober: Nominering åpnes
1 november - 7 november: Juryen går igjennom innleverte bidrag
13 november - 10 december: Offentlig avstemning påbegynnes
14 december: Kåring i København

Monocular er en global plattform med en rekkevidde på mer enn to millioner jegere i måneden, samt ett distribusjonsbyrå for globale varemerker innen jakt- og friluftsliv. Monocular ble stiftet 2016 av Jacob Boll og har ambisjon om å bli verdens største plattform for jegere og deling av autentisk og engasjert innhold fra jaktverdenen.

Les mer: http://award.themonocular.com/

#TMVA17