Garmin® GPSMAP® 722/922 og 1022/1222 kartplottere

Garmin® GPSMAP® 722/922 og 1022/1222 kartplottere

OLATHE, Kansas / 2. November 2016 – Garmin presenterer nye nettverkskompatible kartplottere og kombiplottere til sin populære GPSMAP produktlinje – GPSMAP 722 og 922 touchskjerm kartplottere og GPSMAP 1022 og 1222 knappbetjente kartplottere. Kartplotterne leveres i 7, 9, 10 og 12 tommer størrelser, og vil være tilgjengelig både med og uten innebygd ekkoloddmodul. De nye GPSMAP 722/922 og 1022/1222-seriene blir presentert på Fort Lauderdale International Boat Show i Miami 3-7. November.

«De nye GPSMAP-plotterne er designet for forbrukeren som er på et lavbudsjett, men som samtidig ønsker premium-funksjonene som man finner i et high-end produkt», forteller Dan Bartel hos Garmin. «Med industriledende funksjonalitet og to nye skjermstørrelser til vår eksisterende portefølje av kartplottere – en 9-tommer med touchskjerm og en 12-tommer med knappestyring – dekker vi etterspørselen vi ser i markedet.»

GPSMAP 722xs/922xs og 722/922 touchskjerm serie

Opplev en avansert navigasjonsløsning med den kompakte GPSMAP 722/922-serien, tilgjengelig som 7- og 9-tommer kartplotter eller kombiplotter (xs-serien) med en lyssterk touchskjerm. Ved å videreføre populariteten til 7-tommer touchskjermen som Garmin utviklet i 2010, introduseres nå en 9-tommer touchskjerm, som begge appellerer til kunder som verdsetter skjermstørrelse. Med innebygget trådløs kommunikasjon til Garmins applikasjoner og integrasjon mot VIRB® actionkamera, og en 10Hz GPS/GLONASS-mottaker for sømløs navigering.

De kompakte plotterne tilbyr full nettverkskompatibilitet for Garmin Marine Network og gir muligheten til å dele ekkolodd, kart, brukerdata, radar, IP-kameraer og Panoptix™ alt-seende-sonar mellom flere enheter. I tillegg NMEA® 2000- og NMEA 01832-støtte til autopiloter, digital svitsjing, vær, VHF, AIS og andre sensorer.

Kunder vil også dra nytte av xs-serien som leveres med innebygget 1kW ekkoloddmodul med støtte for tradisjonell CHIRP og CHIRP ClearVü™ scanne-ekkolodd (svinger selges separat) for en tilnærmet fotorealistisk visning av hva som er under båten. GPSMAP 722/722xs og 922/922xs leveres med et innebygd basekart for hele verden og støtte for BlueChart® g2 samt BlueChart® g2 Vision® HD kart med Auto-Guidance, satellittbilder, 3D-perspektiv og mer.

GPSMAP 1022xsv/1222xsv og 1022/1222 knappbetjent serie

For de som foretrekker å betjene plotteren med knapper, vil alt-i-en løsningen som tilbys i den nye 10-tommeren GPSMAP 1022xsv og 12-tommeren GPSMAP 1222xsv være perfekt. Med et nytt design leveres kombiplotterne med en stor lyssterk skjerm, knappbetjening og multifunksjons betjeningshjul som gir presis og enkel kontroll for å navigere i menyen og innstillinger, selv i urolig sjø. Enhetene har også fire programmerbare hurtigtaster for å enkelt komme til brukerens favorittfunksjoner.

I tillegg til de tidligere nevnte GPS- og tilkoblingsfunksjonene i GPSMAP 722xs/922xs-serien, vil GPSMAP 1022xsv og 1222xsv også tilby imponerende ekkoloddsfunksjoner med innebygget CHIRP ekkoloddmodul, CHIRP ClearVü og CHIRP SideVü samt støtte for Panoptix alt-seende-sonar. Andre premium Garmin ekkoloddmoduler (selges separat) er også tilgjengelig, inkludert to nye CHIRP svingere som også blir introdusert i dag – GT8HW-IH og GT15M-TM. Som i GPSMAP 722/922-serien vil også GPSMAP 1022/1222-serien støtte BlueChart® g2 og BlueChart® g2 Vision® HD kart med Auto-Guidance, satellittbilder, 3D-perspektiv og mer.

Flere avanserte funksjoner

Premium seilfunksjoner er også integrert i de nye seriene, og viser laylines, tidevannsinformasjon, en forbedret vindrose, info om strøm i vannet og andre elementer som er nyttige for seilere uansett nivå. Alle de nye modellene leveres også med integrert ANT-støtte for oppkobling mot quatix® 3 marine smartklokke, Garmin Nautix™ in-view display, gWind™ Wireless 2 giver, GNX™ Wind marineinstrument og trådløs fjernkontroll. I tillegg vil alle modeller med innebygget ekkoloddmodul ha Quickdraw Contours software, en gratis og brukervennlig funksjon hvor brukeren kan lage sine egne bunnkart med 1-fots konturer.

Alle de nye GPSMAP modellene er forventet å være tilgjengelig i første kvartal 2017. For en full oversikt over funksjoner og mer informasjon, les mer på www.garmin.com/newmarine.

Garmin ble nylig kåret til «Manufacterer of the Year» for andre året på rad av National Marine Electronics Association (NMEA), en tittel gitt til den mest anerkjente maritime produsenten for støtte av eksisterende produkter. Garmin sin portefølje inkluderer noen av industriens mest sofistikerte kartplottere og multifunksjonsdisplay, ekkoloddteknologi, høy-definisjons radar, autopiloter, høyoppløst kartografi, seilinstrumenter og andre produkter og tjenester som er kjent for innovasjon, pålitelighet og brukervennlighet.