Garmin® Panoptix LiveScope – ekkolodd i sanntid

Garmin® Panoptix LiveScope – ekkolodd i sanntid

OLATHE, Kansas/11 juni, 2018 – Garmin presenterer Panoptix LiveScope™ – en ny, innovativ ekkoloddteknologi med livescanning, som gir sportsfiskere ekkoloddbilder i sanntid. Bildene leveres høyoppløst og viser bunnstruktur og fisk under og rundt båten. Garmins revolusjonerende Panoptix™ ekkoloddsteknologi er videreutviklet slik at fiskeren kan se sanntidsbilder både fremover, bakover og under båten. Takket være Panoptix LiveScope aktive scanningteknologi kan sportsfiskere nå se bilder og bevegelser som er så nøyaktige og tydelige at det til og med er mulig å se forskjell på ulike fiskearter. For å se teknologien i bruk, se videofilmene som er vedlagt nedenfor.

”Vår Panoptix scanningteknologi er videreutviklet ved å kombinere to avgjørende teknologier – LiveScope Down og LiveScope Forward”, forteller Dan Bartel hos Garmin. ”Vi kan med Panoptix LiveScope levere ekkoloddteknologi som er ny på markedet. Nå kan sportsfiskeren se detaljerte ekkolodd i sanntid på kartplotteren, der alle andre ekkoloddløsninger viser historiske bilder”.

Som med andre Garmin Panotix-svingere har LiveScope to nivåer som kombineres i en svinger – LiveScope Down og LiveScope Forward – for bruk med enten trollingmotor, eller for bruk med montering på akterspeil (anbefales for LiveScope Forward). Avhengig av sportsfiskerens fiskepreferanser og teknikk kan LiveScope enkelt justeres ved å peke svingeren nedover for å se under båten, eller fremover for å se rundt båten. Begge veier gir skarpe ekkoloddbilder i sanntid opptil 60 meter nedover eller vekk fra båten. LiveScope er utstyrt med ”attitude and heading reference system” (AHRS) som konstant justerer ekkoloddsignalene for å kompensere båtens bevegelse. Også under krevende forhold vises ett tydelig ekkoloddbilde.

Systemet med Panoptix LiveScope inkluderer en kompakt GLS 10 BlackBox med en LVS32-svinger og en enkel plug-and-play Garmin Marine Network-connector for installasjon og integrasjon med kompatibel Garmin kartplotter. Et trollingmotorfeste og monteringssett for montering på akterspeil medfølger.

Panoptix LiveScope er kompatibel med Garmin GPSMAP® 8400/8600, GPSMAP 7400/7600, GPSMAP 10X2/12X2, GPSMAP 10X2/12X2xsv Touch og GPSMAP 7X2/9X2 samt ECHOMAP™ Plus 7Xcv/7Xsv/9Xsv.

For mer informasjon, videoklipp og bilder – les mer på nettsiden www.garmin.com/panoptix

Panoptix LiveScope lanseres i sammenheng med en global 360-graders reklamekampanje fra Garmin; ”Sons of Fishes 2”. I kampanjen medvirker sponsede Garmin proffiskere som Jason Christie, to ganger BASS Elite Series Champion og Bill Dance, som er kjent som havabbor-fiskernes ambassadør.
Se en video fra kampanjen her: https://youtu.be/vsrk4tRfzIk