tactix Bravo – en taktisk GPS-sportsklokke med smartfunksjoner

tactix Bravo – en taktisk GPS-sportsklokke med smartfunksjoner

Garmin presenterer tactix Bravo, en GPS-sportsklokke for taktisk trening og utendørs navigasjon. Klokken kombinerer spesialiserte taktiske funksjoner med kondisjonstrening og smartfunksjoner i et solid og robust design bygd for taktiske miljøer. Skjermen med dobbelmodus garanterer god lesbarhet under vanlige forhold, eller den kan endres for å støtte bruk med nattbriller.

«tactix Bravo er laget for de mest krevende utfordringer og miljøer, og med det stilige og robuste designet vil den gjøre like stort inntrykk ute på oppdrag som på kontoret. Vi er stolte av å kunne presentere tactix Bravo,» forteller Martin Resch, produktsjef EMEA hos Garmin.

tactix Bravo er diskret med ikke-reflekterende DLC-belagte, sorte metalldeler og kurvet linse for å unngå refleksjoner. Den leveres med to tøffe, utskiftbare remmer i nylon med tre ringer, sort og olivenfarget. Klokka har en beskyttende EXO™-antenne i rustfritt stål med kantbelegg i sort diamantlignende karbon (DLC), riller som gir økt slitasjemotstand, antireflektivitet og robust utførelse samt et ultraforsterket glassfiberdeksel for ekstra holdbarhet. Chroma-fargeskjermen med høy oppløsning og LED-bakgrunnsbelysning er lesbar i sollys og viser dataene tydelig under alle typer lysforhold. Brukeraktivert nattsynmodus reduserer innstillingene av bakgrunnsbelysningen til et nivå som ikke forstyrrer brukeren av nattbrillene. tactix Bravo er vanntett ned til 100 meter og har en batterilevetid på opptil 50 timer i UltraTrac™-modus, 20 timer i GPS-modus og opptil 3 uker i smartklokkemodus (avhengig av innstillingene).

Nye avanserte treningsfunksjoner og måler tid, distanse, tempo, kaloriforbruk med mer. I tillegg avanserte løpsdynamikk-funksjoner som skrittlengde, tid med bakkekontakt inklusive vertikal balanse og vertikalt forholdstall, fysiologiske målinger som terskelverdier puls/tempo, stressverdi og kondisjon/VO2 maks1. tactix Bravo er kompatibel med ANT+ sensorer som kadensmåler og TempeTM temperaturmåler. Klokken kan i tillegg anvendes som fjernkontroll for å styre VIRB actionkamera fra håndleddet.

tactix Bravo brukere får tilgang til de nye aktivitetsprofilene for golf, SUP og roing. Via Garmin Connect Mobile app kan du laste ned mer enn 40.000 ulike golfbaner over hele verden og se nøyaktige avstander til forkant, senter og bakkant av green. Med den nye SUP/Ro funksjonen kan du måle padletak og vurdere effektiviteten i disse.

Med daglig aktivitetssporing og trådløse funksjoner fungerer tactix Bravo også som smartklokke. Se daglig aktivitet og søvn, som trådløst overføres til Garmin Connect. Klokken kobles enkelt mot kompatibel smarttelefon og gir varsler om anrop, sms, e-post og mer. Via Connect IQ gis i tillegg mulighet til nedlastning av et stort utvalg gratis apper, widgets, klokkeskjermer og datafelt slik at tactix Bravo tilpasses brukerens egne behov.

1 HRM-Run eller HRM-Tri pulsmåler kreves.