Ønsker du deg oppdaterte NPD-data til frokost?

Nyhet   •   mai 22, 2014 15:04 CEST

For å hjelpe petroleumsbransjen til å være mer effektive lanserer Geodata oppdaterte kulturelle data fra NPD som en webtjeneste.

NPD

En av frustrasjonene vi har merket ute hos oljeselskapene er tiden det tar å oppdatere kulturelle data fra Oljedirektoratet. I lang tid har vi reist rundt fra selskap til selskap for å sette opp automatiske rutiner for denne nedlastingen, men det er fortsatt mange selskap som sliter med manuelle rutiner. I tillegg må scriptene oppdateres om det skjer en endring i programvaren. Vi har derfor besluttet å tilby tjenesten i vårt Geodata Online-miljø, slik at selskapene kan koble seg på direkte. Tjenesten leveres i ED50 geografiske koordinater og oppdateres hver natt.

I lanseringsfasen vil tjenesten være åpen for gratis testing slik at dere kan komme med tilbakemeldinger og ønsker. Ta kontakt om du ønsker å teste!

Vi har stor tro på at konseptet vårt, NCS Online Services, vil hjelpe bedrifter å spare tid, sikre datakvalitet, og ikke minst sikre at organisasjonens ansatte til enhver tid har tilgang til de nyeste dataene og kan konsentrere seg om sitt daglige virke. Den kulturelle tjenesten er den første av flere planlagte tjenester offshore. Med denne første tjenesten får dere også tilgang til et bakgrunnkart i ED50, basert på gratisdata fra Gebco kombinert med landdata fra OSM.

Fakta om NCS Online Services:

NCSPetroleumCultural
• Dynamisk karttjeneste med kulturelle data fra NPD,prosessert og importert inn i en rik datamodell for å sikre avanserte analysemuligheter.
• Referansesystem: ED50 (geografisk)

NCS Basemap
• Cachet karttjeneste
• Batymetridata fra Gebco og landdata fra OSM