Get Mobil gjør Europa reisen billigere

Nyhet   •   feb 01, 2017 09:08 CET

Med mobil fra Get kan du bruke telefonen bekymringsløst på reiser i Europa

Nå kan du bruke mobilabonnementet fra Get i Europa til samme priser som i Norge.*

Fra 1. februar vil alle nye og eksisterende mobilkunder hos Get kunne bruke mobilen sin på reiser i EU og EØS- land, uten at det koster mer enn det gjør hjemme i Norge.

-  ­Mobilkostnadene i utlandet er en bekymring for mange. Nå kan du bruke telefonen bekymringsløst i hele EU og EØS. Og det er jo nettopp på reise at man trenger tilgang til kart på mobilen, sjekke reisetips, holde kontakten med de hjemme og mye annet, sier Magnus Gran-Jansen, produktsjef for mobil hos Get.

For Get kunder inkluderer tilbudet å ringe, sende sms, mms og surfe på nettet og annen databruk.

Det er ingen endringer i abonnementsprisene, og med dagens lansering av «roam-like-home» i EU har Gets tv- og bredbåndskunder et av de aller mest konkurransedyktige mobilabonnementene i det norske markedet.

Fakta om Gets mobiltilbud:

Get har tre forskjellige mobiltilbud, alle med fri tale, sms og mms og som fra 1.februar inkluderer roaming i EU/EØS. Ingen av abonnementene endrer pris eller datamengde i forbindelse med lansering av fri roaming.

For de som har tv- og bredbånd fra Get inkluderer Get datapakker på 4, 12 eller 20 GB, med priser fra 249,- til 439,- per måned, inkludert fri fart på landets beste 4G-dekning. Har du ikke både tv og bredbånd fra Get får du halvparten så mye data.

Med Gets mobilapp får du også god oversikt over hvor mye mobildata du har brukt, og hvor mye du har igjen i ditt abonnement. Appen estimerer også hva du kommer til å bruke resten av måneden.

* Unntakene gjelder land som ikke er i EU og EØS. Det gjelder blant annet Sveits, Tyrkia og enkelte andre land. Det er også unntak for samtaler, SMS eller MMS til betalingstjenester samt spesialnumre. Fra 15. juni vil alle europeiske mobiltilbydere være pliktig å tilby" roam- like-home".

For mer informasjon:

Silje N. Thoresen