Alta Kraftlag valgte Get

Pressemelding   •   jun 24, 2013 08:19 CEST

Kundene til Alta Kraftlag kan nå glede seg etter at en ny avtale med Get sikrer Alta Kraftlag sine kunder tilgang til hele Gets digitale tv-tilbud. Alta Kraftlag vil dermed kunne tilby eksisterende og nye kunder valgfrihet, både i form av fritt kanalvalg og samtidig kunne tilby flere aktører i sitt nett, Get og Homebase.

Den nye partneravtalen betyr at Alta Kraftlag nå kan tilby sine kunder svært brukervennlige tv-produkter med en rekke nye og fremtidsrettede muligheter.

– Digital-tv skaper nye forventninger til hverdagen og har blitt en samlende faktor for den norske familien. Tjenestene har de siste årene blitt svært avanserte, og Alta Kraftlag har derfor valgt å inngå et langsiktig partnersamarbeid med den tv-leverandøren vi mener kan sikre de mest fremtidsrettede og markedsledende tv-tjenestene til våre kunder, forklarer markedssjef Einar Dahl i Alta Kraftlag.

Får bedre tv-tilbud
- Kundene til Alta Kraftlag får nå valgfrihet til å velge blant flere tjenester, og gjennom avtalen med Get får kundene tilgang til de berømte Get-boksene. Innbyggerne i Alta vil nå blant annet få mulighet til opptak via mobil og nettbrett og tilgang til markedsledende tjenester som Get filmleie, valgfrie kanalpakker, kanallister tilpasset HD-innhold samt de svært fremtidsrettede Get-boksene, sier Dahl.

Utviklet over tid
Alta Kraftlag har i flere år gjort betydelige investeringer i et fibernett som gir kundene svært god kapasitet og kvalitet. I 2007 lanserte Alta Kraftlag digital-tv og siden den gangen har tilbudet vært i kontinuerlig utvikling.

– Get har lenge vært i front når det gjelder nytenkning og utvikling, og vi gleder oss til å få være en del av Gets hverdagsmagi, sier Dahl.

Get på offensiven
Get har de siste årene inngått en rekke avtaler med netteiere, utbyggere og entreprenører over hele landet om levering av Gets tjenester i ulike fibernett, og er i dag en av de ledende aktørene på dette.

– Vi er svært glade for at stadig flere kunder ønsker å få tilgang til Gets brukervennlige tjenester, og vi ønsker kundene til Alta Kraftlag velkommen til Get-familien, sier administrerende direktør Gunnar Evensen i Get.

Einar Dahl, Markedssjef i Alta Kraftlag, tlf 909 44 863
Øyvind Husby, direktør for samfunnskontakt i Get, tlf 934 44 095