En boks mindre i norske hjem. Superbredbånd, telefoni og trådløst nett i én og samme boks

Pressemelding   •   jun 18, 2012 10:27 CEST

Oslo, 18. juni 2012 – Get lanserer i dag en ny ruter som fjerner behovet for to bokser når man vil ha Superbredbånd eller bredbåndstelefoni i hjemmet. Den nye boksen kobles rett i kabel-TV-kontakten, og gir trådløst Superbredbånd i hele huset.

Get jobber hver dag for å gjøre TV- og bredbåndshverdagen enklere for folk flest. Dagens lansering av en «alt-i-ett» boks er siste eksempelet på dette når Get nå har integrert et kraftig modem og en trådløs ruter i en og samme boks.

- Mange av våre kunder vil glede seg over å få halvert antallet bokser og kabler som trengs for å få Superbredbånd trådløst i hele huset. Det gjør det enklere å plassere utstyret på en god måte når det bare er en boks å ta hensyn til, sier Øyvind Husby, direktør for samfunnskontakt hos Get.

Ruteren er ferdig konfigurert for Gets kunder og kan levere 400 Mbps bredbånd. Raskeste produktet fra Get i dag er 200 Mbps, men lanseringen av dagens «alt-i-et» modem bærer bud om at kunder kan vente seg enda raskere hastigheter i fremtiden. Ruteren har også integrert foreldrekontroll, slik at kundene kan legge inn egne tilgangsregler for barnas nettutstyr.

Spesifikasjoner:

• ED 3.0 modem (Max 400 Mbps)
  • Gigabit svitsj (4 porter)
  • 2 VoIP porter
  • Trådløst N standard (300 Mbps) med innebygde antenner
  • Ferdig konfigurert fra Get
  • Foreldrekontroll hvor man kan sette restriksjoner på tid og innhold for hver enkelt trådløs enhet tilkoblet hjemme-nettet