Filmleie bonanza hos Get

Pressemelding   •   des 23, 2013 08:51 CET

Å leie film fra sofaen har blitt ekstremt populært. Hos Get har kundene klikket på 135.000 filmer og serier hittil i desember, en økning på 25 prosent i forhold til samme periode i fjor.

- Vi er vår tids videobutikk. Med filmleie-knappen på fjernkontrollen er kundene våre ett klikk unna landets største film- og serieunivers med over 5500 titler, sier Anders Bigseth, kommunikasjonssjef i Get.

Sofaen erstatter videosjappa
Mens videobutikkene hadde sine glansdager for 10 år siden, fortrekker dagens filmelskere å leie film fra sofaen.

- I 2003 var utleie av DVD-filmer på vei mot toppen og utleieveksten var på 15 prosent*. Til sammenlikning er vi svært fornøyde med at vår godt etablerte filmleietjeneste vokser med 10 prosent inn i 2014. Desember isolert sett har vært eksepsjonell. Tre ganger flere enn normalt har prøvd filmleie for første gang, og disse skal vi ta godt vare på i 2014, sier Bigseth.

Desember full av godbiter
Årets siste måned er tradisjonelt en prima leiemåned.

- Desember har vært spekket med gode premieretitler som vi har sluppet kort tid etter første kinovisning. Et eksempel er Supervention med Aksel Lund Svindal som vi lanserte halvannen måned etter Norgespremieren med unike filmklipp kun for Get-kundene, sier Bigseth.

Andre populære premierer i desember har vært filmene Pioner, World War Z og Pacific Rim, og seriene Broen sesong 2 og Krigens unge hjerter.

*Fra 2003 til 2004 økte antallet utleie-DVD-filmer i Norge fra 13,5 til 15,6 millioner (Statistikk fra Nordicom).