Fred i tv-stua! – Get lanserer TV på iPad

Pressemelding   •   aug 19, 2013 09:14 CEST

Diskusjoner om hvem sin tur det er til å ha fjernkontrollen kan være en saga blott. Nå lanserer Get en tjeneste som gir muligheten til å se tv på iPad eller iPad mini, og dermed kan familien se ulike direktesendte tv-kanaler samtidig på flere enheter.

- Nå kan far se Tippeligafotball på verandaen, samtidig som det er Sommeråpent for mor i stuen. Med dette tilbudet kan du se hva du vil, hvor du vil i huset – så dette er en potensiell redningsbøye for å skape fred og harmoni i hjemmet. I tillegg er det gratis for alle som har bredbånd fra Get, sier administrerende direktør i Get, Gunnar Evensen.

I en undersøkelse om norske tv-vaner gjennomført av Norstat oppgir over 70 prosent at de har endret måten de ser TV på de siste årene. Mer enn halvparten svarer også at de benytter seg av forskjellige enheter som laptop/iPad/TV etc. samtidig, og Get tror mulighetene som åpner seg med denne nye tjenesten vil bli satt stor pris på.

Nettbrett nærmer seg smarttelefonens posisjon som allemannseie med stormskritt. Nærmere 1,5 millioner mennesker har tilgang på nettbrett eller lesebrett, og i følge beregninger fra organisasjonen Elektronikkbransjen ble det solgt hele 500 000 brett i Norge i fjor. Mange skaffer seg nok iPad, det overlegent mest kjøpte nettbrett i Norge, for å ha noe mindre og lettere enn laptop å frakte med seg. Allikevel er det hjemme den brukes mest, ifølge TNS Gallup.

Med denne lansering får Gets bredbåndskunder tilgang til de 28 mest vanlige kanalene på iPaden, og dette er starten på en reise der smarttelefoner og nettbrett blir en integrert del av Gets tv-tilbud.

- Brukervennlighet er viktig for å ta i bruk nye funksjoner, og vi ser at kundene setter pris på innovative løsninger som er enkle å bruke. Denne satsingen på iPad er nok et steg mot en enda bedre underholdnings-hverdag for kundene våre, hvor de har tilgang til Get-opplevelsen hvor som helst og når som helst. Det er Get med større frihet, sier Gunnar Evensen i Get.