GET BLIR EN DEL AV SKANDINAVIAS STØRSTE DIGITAL-TV OG BREDBÅNDS-SELSKAP

Pressemelding   •   sep 15, 2014 08:12 CEST

Oslo, 15. september 2014: Get selges til TDC, og blir en del av Nordens største telekomselskap med 24 mrd. danske kroner i omsetning. Kabel-tv virksomheten til TDC (Yousee) og Get blir Nordens største digital-TV og bredbåndsselskap med 1,7 millioner husstander.

Salget skjer etter en lengre prosess, der dagens eiere i Get – Quadrangle Capital Partners II og Goldman Sachs Capital Partners - har vurdert både en børsnotering og salg til industrielle kjøpere.

-  Jeg gleder meg utrolig til å få TDC på laget. Dette er en veldig god nyhet for Get’ kunder og ansatte. Den nye virksomheten vil styrke konkurransen i det norske markedet til glede for norske forbrukere og bedrifter, sier CEO Gunnar Evensen.

Get har de siste årene arbeidet hardt for å bli den beste fiberbaserte innholds-leverandøren i Norge. Selskapet har vunnet flere tester for beste kundeservice, de mest brukervennlige produktene og har hatt den sterkeste kundeveksten i Norge på TV og bredbånd.

TDCs kjøp av Get styrker mulighetene til å fortsette denne positive utviklingen.TDC har en betydelig bedriftssatsning i det norske markedet, mens Get er ledende i privatmarkedet. TDC og Get vil nå knytte fibernettene sammen til ett nordisk nett for å gi norske kunder enda bedre løsninger.  TDC er også en stor nordisk mobiloperatør, som på sikt kan gi Gets kunder nye, spennende muligheter.

-  TDCs virksomhet i Norge og Get utfyller hverandre svært godt, og vi er entusiastiske for alle de nye mulighetene som nå åpner seg. Vi gleder oss til å fortsette å utvikle de beste og mest brukervennlige produktene til privat kundene våre, og sammen videreutvikle vår felles satsing i bedriftsmarkedet, sier CEO Gunnar Evensen.

Gunnar Evensen fortsetter som konsernsjef i Get og vil få oppgaven med å lede samkjøringen av Get og den norske virksomheten til TDC.

TDCs kjøp av Get er gjenstand for godkjenning av Konkurransetilsynet. Det er ventet at transaksjonen vil bli endelig gjennomført i løpet av fjerde kvartal 2014.

Se også pressemeldingen fra TDC.

For ytterligere informasjon:
Øyvind Husby, Direktør for Samfunnskontakt i Get - 934 44 140