Get gir kunder ubegrenset datalagring

Pressemelding  •  14-12-2011 09:14 CET

(Oslo, 14. desember 2011) Digital-TV- og bredbåndleverandøren Get lanserer ubegrenset datalagring for sine bredbåndskunder med den nye nettsky-tjenesten Get Safe. - Nå blir det enkelt å få både automatisk sikkerhetskopiering og fildeling med familie og venner, sier administrerende direktør Gunnar Evensen i Get.

Get blir med dette den første store operatøren i Norge som tilbyr helautomatisk back up og ubegrenset lagringsplass. Samtidig får Get kunder alle filene tilgjengelig gjennom egne Apper for IPad, Iphone og Android og kan enkelt dele filene de ønsker med venner og kjente.

- Brukervanene våre er i stor endringer, og vi ser hvordan gjennomsnittlige norske familier nå har stadig flere PC-er, nettbrett, smartmobiler og spillkonsoller. Bilder, musikk og filmer lagres digitalt. Samtidig ser vi at nesten halvparten av alle nordmenn ikke tar nødvendig sikkerhetskopiering. Dette ønsker vi å gjøre noe med gjennom å lansere en enklere og bedre måte å ta sikkerhetskopier på, sier Gunnar Evensen.

Alle Gets Superbredbåndskunder med L50 eller høyere får ubegrenset lagringskapasitet inkludert i abonnementet. Resten av kundene får 5GB inkludert, og kan kjøpe 20 GB for 25 kr. per måned, eller ubegrenset lagring for 49 kr. per måned.

- Get Safe er andre sikkerhetslansering fra Get i høst, etter lansering av gratis familielisens på sikkerhetsprogramvare tidligere i år. Begge lanseringene er del av vår strategi for utvikling av tjenester som gjør det så enkelt og trygt som mulig å utnytte de nye digitale mulighetene, sier Evensen.

Om Get Safe:
Gjennom Get Safe setter kunden enkelt opp på sin Mac eller PC hvilke mapper og filer det skal tas back-up av. Etter dette følger «Get Safe» kontinuerlig med på disse mappene og filene, og tar back-up til sentrale servere med en gang kunden gjør endringer. Tjenesten gjør også filene tilgjengelig på mobiler og nettbrett gjennom nye Get apper samt gjør det mulig å dele filer med familie og venner på en enkel måte. Tjenesten lanseres sammen med det norske selskapet Jotta.

• Automatisk back-up  og ubegrenset lagring
  • Tilgjengelig på både Mac og PC
  • Egen app for IPhone, Ipad og Android
  • Fildeling med familie og venner