Get hovedsponsor for Nordiske seriedager

Pressemelding   •   sep 28, 2016 09:50 CEST

Foto: Aber Bergen: Rune Bendiksen, Nobel: Eirik Evjen, Frikjent: TV2

(Oslo, 28. september 2016) I dag går startskuddet for Nordiske Seriedager i Oslo og Get er stolt hovedsponsor av arrangementet som over 2 dager skal promotere nordiske serier for publikum og bransje.

Get har distribuert og tilrettelagt innhold til norske hjem i over 40 år. Vi har gitt kunder valgfrihet og mangfold, og har levert nyheter, dokumentar, debattprogrammer og underholdning fra verdenes fremste innholdsprodusenter gjennom generasjoner. Norsk og nordisk innhold har alltid vært en bærebjelke i dette tilbudet.

-Vi ser at nordisk innhold stadig møter hardere konkurranse. Dette er fra internasjonale selskaper med eget innhold, og med egne distribusjonsplattformer. Det er ikke en selvfølge at nordisk innhold skal ha en like fremtredende plass hos disse selskapene. Vi har sett eksempler på at viktige produksjoner ikke har blitt distribuert, sier direktør for samfunnskontakt i Get, Øyvind Husby.

-Get vil med sitt engasjementet under Nordiske seriedager bidra til at utvikling for nordiske filmer og tv-serier styrkes. Vi vil jobbe for å øke oppmerksomheten rundt nordiske produksjoner, og samtidig utvikle nye og innovative distribusjonsformer som gjør at publikum kan se nordisk innhold hvor og når de ønsker - samlet - på en enkel måte, sier Øyvind Husby i Get.

For å markere startskuddet for Nordiske seriedager vil Get fra i dag og til og med 2.oktober tilby sine kunder å se et stort utvalg av populære nordiske serier gratis i Get filmleie. Get holder også innlegg under Nordiske seriedager om hvilke utfordringer bransjen står overfor, og hvordan vi sammen med bransjen kan få løftet fram nordiske produksjoner til det norske publikum.

Norske seriedager Awards

For å hedre all den jobben som bli lagt ned i nordisk dramaproduksjon, og tydeliggjøre hvilken viktig rolle nordiske dramaserier har fått i internasjonal sammenheng, vil det for første gang bli delt ut en egen nordisk seriepris. Den heter Nordiske Seriedager Awards og vil denne gang bli delt ut i kategoriene beste komedie og beste drama.

Prisene blir stemt frem av profilerte TV-anmeldere fra Norge, Sverige og Danmark.

Om Nordiske seriedager:

Nordiske Seriedager samler publikum samt aktører både foran og bak kamera i nordisk TV-bransje. På programmet står det både paneldebatter, sceneintervjuer og foredrag med noen av den nordiske TV-bransjens største profiler. Det blir nyheter og avsløringer om hvordan morgendagens dramaserier kommer til å se ut, og ikke minst blir det muligheter til å se førpremierer og smakebiter på høstens heteste nye TV-serier. Westworld, Eyewitness, Frikjent 2, Midnattssol, Best før, Monster, Bonusfamilien, Unge Lovende 2, Farang, er bare noen av de 20 eksklusive førpremierene som vil bli vist på festivalen.

For mer informasjon:

Direktør for samfunnskontakt

Tlf.: 934 44 140

Email: oyvind.husby@get.no

Get er en ledende fiberbasert bredbånds- og innholdsleverandør med 840 medarbeidere. Vi er brennende opptatt av å skape de beste kundeopplevelsene i en stadig mer kompleks mediehverdag, og vi har de siste årene vunnet en rekke «best-i-test» priser for brukervennlighet, innovative produkter og god kundeservice.

Totalt 500 000 hjem og bedrifter er i dag tilkoblet Gets fiberbaserte nett, og over 1 million privat- og bedriftskunder bruker tjenestene våre hver dag. Stadig flere ønsker å knytte seg til fibernettet vårt, og vi har i flere år hatt en meget sterk vekst innenfor både bredbånd og tv.