Get inngår ny storkontrakt med Block Watne

Pressemelding   •   jun 13, 2013 09:02 CEST

En av Norges største entreprenørselskap, Block Watne, har inngått avtale med Get om leveranse av bredbånd, telefoni og TV til all Block Watnes nye boenheter over hele landet.

- Vi er svært fornøyde med å kunne tilby Gets infrastruktur og tjenester til alle kjøpere av nybygg fra Block Watne. Vi har lenge levert ulike fiberløsninger i store og små prosjekter, og det er hyggelig å se at vi styrker vår posisjon som den ledende leverandøren til entreprenører, utbyggere og boligorganisasjoner som ønsker den beste infrastrukturen til fremtidens hjem, sier Gunnar Evensen, administrerende direktør i Get.

Avtalen vil gjelde 1000 nye boliger i året og trer i kraft umiddelbart. Det vil gi huseiere over hele landet tilgang til nye integrerte bredbånd og TV-tjenester.

Høye krav
Block Watne er med sine 650 ansatte og 20 distriktskontorer en av Norges største boligbyggere. Fra  1950-tallet har Block Watne levert nærmere 100 000 boliger og har vært med på å sette standard for boligområder og hus. Boligproduksjonen omfatter eneboliger, rekkehus og leilighetsbygg.

- Vi gjorde en grundig vurdering av mange leverandører, og Get utpekte seg med sin fremtidsrettete teknologi og tilpasningsdyktighet både i forhold til fremdrift og prosjektstørrelse, sier Åge Willy Bergerseter, innkjøp og logistikksjef i Block Watne.

Bergerseter understreker at det stilles meget høye krav til Block Watne som boligprodusent, og at kvalitet på leveransen derfor stod sentralt i utvelgelsesprosessen. Både Telenor, Altibox/Lyse, Canal Digital og Get deltok i anbudskonkurransen.

- Det viktigste for oss er å levere en god totalopplevelse til kunden, og vi er sikre på at Get sine løsninger vil være den beste for dem. Get er en profesjonell leverandør som kjenner kundens behov og er kjent for å levere gode brukeropplevelser, sier Bergerseter.